اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

The first surgery will be done to the man 2017

عمل جراحی مغز


در اوایل سال جاری میلادی متخصص اعصاب، سرجیو کانورو، زمانی که اعلام کرد اولین عمل پیوند کامل سر توسط وی انجام خواهد شد، همه را شگفت‌زده کرد. اما به نظر می‌رسد تصمیم او جدی است و وی این عمل جراحی را در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد داد. با نکافان همراه باشید.


سرجیو کانورو اعلام کرده است که اولین پیوند کامل سر را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی مصادف با آذر ماه سال ۱۳۹۶ شمسی انجام خواهد داد. او همچنین در حال پرورش و تحت نظرگیری جراحی است تا عمل را به همراه این فرد انجام دهد. ممکن است این عمل مانند یک فیلم ترسناک باشد اما برای بسیاری نویدبخش یک زندگی جدید خواهد بود.

مرد ۳۰ ساله‌ی روسی با نام والری اسپریدینوف، برای انجام این عمل جراحی داوطلب شده و امیدوار است تا زندگی عادی‌تری داشته باشد. والری از بیماری با نام مرض Werdnig Hoffmann رنج می‌برد. در این بیماری سیستم عصبی مختل شده و باعث انقباض ماهیچه‌ها و سختی در تنفس و بلعیدن غذا می‌شود. در حال حاضر درمانی برای این بیماری وجود ندارد. والری در این باره می گوید:

زمانی که متوجه شدم می‌توانم نقشی در این اتفاق بزرگ ایفا کنم درنگ نکرده و سریعا دست به کار شدم. تنها حسی که در حال حاضر دارم یک حس انتظار لذت‌بخش است چرا که در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانم بخشی از یک پروژه‌ی مهم و بزرگ باشم.

مانند تمامی عمل‌های جراحی این عمل نیز ریسک‌های بسیاری دارد. آیا سر بدن جدید خود را پس خواهد زد؟ آیا پزشکان موفق به برقراری ارتباط دوباره نخاع با مغز خواهند شد؟ این عمل جراحی هیچ تضمینی برای موفقیت ندارد چرا که هیچ جراحی تا به امروز موفق به اتصال درست نخاع به مغز نشده است. اسپریدینوف از این ریسک‌ها آگاهی دارد اما با این حال قصد انجام عمل جراحی را داشته و می‌گوید:

بنابر گفته‌های کانورو تنها دو سال زمان نیاز است تا تمامی جنبه‌های علمی این عمل جراحی مورد بررسی قرار بگیرد. این یک مسابقه نیست و عمل جراحی زمانی انجام خواهد شد که پزشکان و تیم جراحان، به موفقیت آن ۹۹ درصد اطمینان داشته باشند.

کانورو در این عمل جراحی با ژیائوپینگ رن، جراح اعصاب دانشگاه پزشکی هاربین چین، همکاری خواهد کرد. رن با پیوند زدن کامل سر بیگانه نیست چرا که این عمل را بر روی بیش از هزار موش مختلف انجام داده است. بعد از انجام عمل ۱۰ ساعته، موش‌ها توانایی تنفس، نوشیدن و حتی دیدن را داشتند اما متاسفانه هیچ کدام بیشتر از چند دقیقه زنده نماندند.

رن انجام این عمل بر روی موش‌ها را تنها چند سال پیش آغاز کرده است اما در واقع اولین عمل موفق پیوند سر، در حدود ۵۰ سال قبل و در سال ۱۹۷۰ توسط دکتر رابرت وایت انجام شده است. او در این عمل سر یک میمون را به بدن دیگری پیوند زده بود. پس از این عمل جراحی، میمون تنها ۹ روز زنده بود و پس از آن سر بدن جدید خود را پس زد و میمون جان خود را از دست داد. با توجه به اینکه نخاع به درستی متصل نشده بود، قسمت زیر سر میمون مذکور کاملا فلج شده بود.

این دو پزشک دو سال آینده را صرف آماده‌سازی خود برای عمل جراحی ۳۶ ساعته خواهند کرد. جدا کردن نخاع به درستی، مهم‌ترین بخش عمل است و پس از آن سر به بدن جدید منتقل خواهد شد. اما بخش مهم دیگر، اتصال درست نخاع در بدن جدید است. کانورو معتقد است که استفاده از پلی اتیلن گلیکول می‌تواند باعث پیوند صحیح نخاع شود. انتظار می‌رود رن در ماه‌های آینده این ماده را بر روی موش‌ها و میمون‌ها آزمایش کند.

بسیاری از متخصصان پزشکی، انجام این عمل را غیرممکن دانسته و ریسک آن را بسیار بالا می‌دانند اما کانورو و رن باور دارند که موفق خواهند شد و به افراد ناتوان کمکی بزرگ خواهند کرد.

منبع : زومیت




    اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

    www.zoomit.ir/.../24088-human-head-transplant-2017
    Translate this page
    8 hours ago - اولین عمل جراحی پیوند کامل اعضای سر انسان توسط پزشکی ایتالیایی در آذر ماه سال 1396 انجام خواهد شد.

    اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد ...

    khabarpu.com/h.php?...otroejagxocxvuioljoijoaulau‌ol...
    Translate this page
    اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد-هدانا|خبر پو,مرجع اخبار و نیازهای اینترنتی.

  1. More images for اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

  2. اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

    www.akairan.com/tecnoloji/.../2015913143447.html
    Translate this page
    5 hours ago - اولین عمل جراحی پیوند کامل اعضای سر انسان توسط پزشکی ایتالیایی در آذر ماه سال 1396 انجام خواهد شد.

    اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

    shadgame.ir › کامپیوتر و اینترنت
    Translate this page
    6 hours ago - آموزش کامپیوتر و اینترنت ، دیجی آکامقالات کامپیوتر /section> مقالات کامپیوتر – … اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان سال ۲۰۱۷ میلادی انجام ...

    اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

    ionet.ir/post/30708
    Translate this page
    ... آلیاژ جدید آلومینیوم بدنه آنها نیست; » دلایل رواج کلاهبرداریهای پیامکی/ نحوه برخورد با متخلفان; » اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد ...

    اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

    payamjavan.com/اولین-عمل-جراحی-پیوند-سر-در-انسا...
    Translate this page
    اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد. Written by Admin | September 13, 2015 | 0 · عمل جراحی مغز. Filed in: Technology فناوری.

    گوشی ارزان‌ قیمت جدید سامسونگ/اولین عمل جراحی پیوند سر در ...

    tehranpress.com/.../گوشی-ارزان‌-قیمت-جدید-سامسونگ...
    Translate this page
    6 hours ago - به‌گفته‌ اپرا، فناوری “بهینه‌سازی اطلاعات” باعث خواهد شد تا 50 درصد مصرف ... ***اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد

    پایتخت - از رویا تا واقعیت پیوند سر انسان

    www.paytakhtpress.ir/.../رویا-واقعیت-پیوند-سر-انسا... - Translate this page
    در سال ۱۹۷۰ میلادی، اولین پیوند سر میمون در حالی در کلیولند امریکا انجام شد که نخاع ... برای عدم رد پیوند انجام شده و این عمل جراحی را تا سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد داد.

    امیدواری برای انجام نخستین عمل پیوند سر انسان در سال ۲۰۱۷ ...

    farhangajabshir.ir/?p=9031 - Translate this page
    امیدواری برای انجام نخستین عمل پیوند سر انسان در سال ۲۰۱۷ ... وعده داد که نخستین جراحی پیوند سر انسان را تا دو سال آینده -2017 میلادیانجام خواهد داد. ... وی پیش از این سر یک میمون را به بدن میمون دیگر پیوند زد و این میمون با سر پیوند شده ۹ روز عمر ... کاناورو طرح مفصل عمل جراحی پیوند سر انسان را در کنفرانس آکادمیجراحان پیوندی و ...

      آیا پیوند سر انسان امکان پذیر است؟ :: دانلود فیلم جدید رایگان ...

      imanx.blog.ir/.../آیا%20پیوند%20سر%20انسان%20ام...
      Translate this page
      در سال ۱۹۷۰ میلادی، اولین پیوند سر میمون در حالی در کلیولند امریکا انجام شد که نخاع ... برای عدم رد پیوند انجام شده و این عمل جراحی را تا سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد داد.

      دولت بهار:پیوند سر انسان؛ از رویا تا واقعیت

      www.dolatebahar.com/telex-49750.html
      Translate this page
      May 10, 2015 - اما مدتی است خبر پیوند سر یک انسان به انسان دیگر(Head transplant) با حواشی بسیاری ... در تورین ایتالیا مدعی شده که اولین پیوند سر دنیا را انجام خواهد داد. ... عدم رد پیوند انجام شده و این عمل جراحی را تا سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد داد.

      اولین عمل جراحی پیوند سر انسان - اخبار - دانش و فن - صدای روسیه

      persian.ruvr.ru/news/2015_02_27/283112284/
      Translate this page
      Feb 27, 2015 - سرجیو کاناورو، جراح ایتالیایی اعلام کرد در سال 2017 میلادی اولین عمل جراحی پیوند سر انسان را انجام خواهد داد. ... به عقیده این پزشک ایتالیایی، عمل جراحی پیوند سر انسان برای نجات جان کسانی انجام خواهد شد که دچار انحطاط اعصاب و ...

      اولین جراحی پیوند سر به بدن؛ مرد روسی زیر تیغ جراح ... - نظر

      www.nazarnews.com/27665
      Translate this page
      May 20, 2015 - در هفته‌های اخیر، ادعای جراح ایتالیایی مبنی بر پیوند سر انسان نه تنها با ... عدم رد پیوند انجام شده و این عمل جراحی را تا سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد داد.

      اولین عمل جراحی پیوند سر انسان - اخبار علمی

      www.iranwest.com/اولین-عمل-جراحی-پیوند-سر-انسان/
      Translate this page
      Apr 17, 2015 - ... کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی اولین عمل جراحی پیوند سر انسان را انجام خواهد داد. ... عمل جراحی پیوند سر انسان برای نجات جان کسانی انجام خواهد شد که دچار ...

      وبلاگی های یوز - نوشته های mnd1

      www.yooz.ir/blogs/?t=1&i=1&s=0&l=15...
      Translate this page
      6 hours ago - اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال 2017 میلادی انجام خواهد شد عمل جراحی مغز در اوایلسال جاری میلادی متخصص اعصاب، سرجیو کانورو، زمانی که ...

      نخستین جراحی پیوند سر درجهان دوسال دیگر انجام می شود

      www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=694506
      Translate this page
      1 day ago - نخستین جراحی پیوند سر درجهان دوسال دیگر انجام می شود ... روسیه اعلام کرد: اولین جراحی پیوند سرِ انسان در جهان، دو سال دیگر انجام خواهد شد. ... قرار است این جراحی بسیار جنجال برانگیز در دسامبر سال2017 میلادی توسط یک جراح ... را به عهده داشته باشد، تاکنون بیش از صد عمل جراحی پیوند سر روی موش‌ها انجامداده است.

      کاوشگران صنعت پردازش | قیمت روتر سیسکو

      all-cisco.com/
      Translate this page
      زومیت در سال ۸۹ تاسیس شد و ماموریت آن اطلاع رسانی صحیح و به موقع اخبار فناوری (IT)، بررسی ... اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد.

      اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان سال 2017 میلادی انجام خواهد شد

      weblog.nexrob.in/pnext975987_اولین-عمل-جراحی-پی...
      Translate this page
      اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان سال 2017 میلادی انجام خواهد شد - نکسروب در این باره نوشت: اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان سال 2017 میلادی انجام خواهد شد ...

      اخبار فناوری-آخرین و جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات و ... - خبر 5

      khabar5.com/category/اخبار-فناوری
      Translate this page
      اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد. زومیت. 9 دقیقه قبل. در اوایل سال جاری میلادی متخصص اعصاب، سرجیو کانورو، زمانی که اعلام کرد اولین ...

        Afagh Press

        www.afaghpress.com/default.aspx?NewsID...
        Translate this page
        May 10, 2015 - در ماه های اخیر، ادعای جراح ایتالیایی مبنی بر پیوند سر انسان نه تنها با واکنش های مختلفی ... در تورین ایتالیا مدعی شده که اولین پیوند سر دنیا را انجام خواهد داد. ... عدم رد پیوند انجام شده و این عمل جراحی را تا سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد داد.

        پیوند سر انسان؛ سی و شش ساعت، ده میلیارد دلار - روزنامه آفرینش

        afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=144438
        Translate this page
        Jun 16, 2015 - «اولین پیوند سر انسان به انسان تا دو سال آینده شدنی خواهد بود! ... و فن آوری سر یک انسان را به بدن انسان دیگری که دچار مرگ مغزی شده است پیوند بزند. ... شبی در سال 1954 میلادی، "دمیخوف" انجام عمل جراحی ای را بر عهده گرفت که جهانیان ...

        دختری که جهان را تغییرخواهد داد+عکس - نگاه آزاد

        negaheazad.ir/p-6995-دختری-که-جهان-را-تغییرخواهد-دا...
        Translate this page
        3 hours ago - «مدلین استوارت» اولین مدل حرفه‌ای بزرگسال است که با سندروم داون دست و پنجه نرم ... اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد.

        آزمایشگاه تحقیقاتی پردازش هوشمند سیگنال و علوم شناختی ...

        ispcs.arakut.ac.ir/index.php/.../معرفی-پژوهشکده.html
        Translate this page
        ... پژوهش ها را فراهم کرده است. نوشته شده توسط Super Userارسال شده در: پروژه های انجام شده ... شهرخبر:اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد ...

        پیوند سر بین انسان ها تا دو سال دیگر امکان پذیر می شود

        www.cafefarda.ir/.../پیوند-سر-بین-انسان-ها-تا-دو-سا...
        Translate this page
        Feb 28, 2015 - برای انجام این عمل، در ابتدا هم بدن فرد دهنده و هم سر گیرنده، تا زمانیکه سلول ها ... دکتر سرجیو کاناورو اعلام کرده است این عمل تا سال 2017 میلادی امکان پذیر خواهد شد. ... پیشرفته می باشد برای اولین بار درسال 2013 این موضوع را مطرح کرد. ... بی شک موفقیت آمیز بودن این پیوند جراحی می تواند راه گشای بسیاری از مسایل ...

        جراحان در تدارک انجام نخستین جراحی پیوند سر - پارست

        www.parset.com/.../3644157_jrahan_dar_tadark_anja...
        Translate this page
        12 hours ago - جراحان در تدارک انجام نخستین جراحی پیوند سر. خبرگزاری آریا-نخستین جراحی پیوند سرِ انساندر جهان، دو سال دیگر انجام خواهد شد.به گزارش خبرگزاری آریا،قرار است این جراحی بسیار جنجال برانگیز را در دسامبر سال 2017 میلادی یک جراح چینی با کمک یک جراح ... اولین سوال چاوز پس از عمل جراحی مشرق نیوز - بین‌الملل.

        پیوند سر انسان امکان‌پذیر می‌شود - همشهری آنلاین

        www.hamshahrionline.ir/details/288488/.../curement
        Translate this page
        Feb 28, 2015 - ... تا سال ۲۰۱۷ جراحی پیوند سر انسان به بدنی اهدا شده امکان‌پذیر خواهد‌شد. ... پس از آن پیوندعروق انجام می‌شود و نخاع سر که در نهایت ظرافت بریده شده، به ...

        بولتن فناوری اطلاعات و ارتباطات BultanNews کامپیوتر ...

        bultannews.ir/it.aspx
        Translate this page
        ... Age of Ultron · اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد ... راهبردی با حضور وزیر ارتباطات · قهرمان لیگ ایران در بازی فیفا مشخص شد

        آخرین یافته های «مسنجر» قبل از خودکشی - رویش ملت

        rooyeshemellat.ir/1394/02/20/6888/
        Translate this page
        May 10, 2015 - توفان آنا نخستین توفان دریایی آتلانتیکی از سال ۲۰۰۳ میلادی به این سو محسوب می شود. ... اما مدتی است خبر پیوند سر یک انسان به انسان دیگر(Head transplant) با ... رد پیوند انجام شده و این عمل جراحیرا تا سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد داد. ... اکنون «والری اسپریدونوف» اولین بیماری خواهد بود که پیوند سر راانجام خواهد داد.

        تفریحی خبری| head transplant - فانی وب

        funiweb.ir/tag/head-transplant/
        Translate this page
        7 hours ago - اولین عمل جراحی پیوند سر در انسان‌ سال ۲۰۱۷ میلادی انجام خواهد شد ... در اوایل سال جاری میلادی متخصص اعصاب، سرجیو کانورو، زمانی که اعلام کرد اولین ...