حافظه های SSD جدید سامسونگ معرفی شدند، قیمت کمتر از رقبا و ۴۰۰ درصد سرعت بیشتر

Samsung introduced a new SSD memory, price and 400% faster than competitors

حافظه های SSD جدید سامسونگ معرفی شدند، قیمت کمتر از رقبا و ۴۰۰ درصد سرعت بیشتر از نمونه های فعلی

NVMe نام نوع جدیدی از حافظه های SSD است که به دلیل استفاده از کانکتورهای متفاوت قادر هستند نسبت به مدل های مرسوم فعلی که از درگاه SATA استفاده می کنند، سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالاتری را ارائه نمایند.

حافظه های SSD از نوع NVMe و M.2 البته مدل های گران قیمتی به شمار می روند و برای مثال تهیه نسخه ۴۰۰ گیگابایتی Intel SSD 750 حدود ۴۵۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت که دو برابر نسخه معمولی با ظرفیت ۱.۲ ترابایت به شمار می رود.

در این میان سامسونگ وارد عمل شده و دو هارد دیسک SSD از نوع NVMe M.2 V-NAND را با قیمت ۲۰۰ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۳۵۰ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی عرضه کرده است، قیمتی که این حافظه های بسیار سریع را در دسترس کاربران عادی نیز قرار می دهد.

معاون ارشد بخش ساخت حافظه های سامسونگ در مورد حافظه های جدید می گوید: «حالا دیگر مصرف کنندگان عادی و تجاری به شکل یکسان می توانند از سرعت، استحکام و مصرف انرژی این حافظه های باکیفیت بهره مند شوند.»

حافظه ۹۵۰ Pro با استفاده از یک اسلات PCI-Express 3.0 x4 که از NVMeپشتیبانی کند، قادر است سرعتی تا ۴۰۰ درصد بالاتر از مدل های عادی مجهز به درگاه SATA ارائه کند.

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این هارددیسک به ۲۵۰۰ و ۱۵۰۰ مگابایت در ثانیه می رسد و این میزان برای عملکرد خواندن و نوشتن اطلاعات نیز ۳۰۰ و ۱۱۰ هزار IOPS (عملکرد ورودی و خروجی در هر ثانیه) خواهد بود.

این حافظه جدید همچنین علاوه بر محافظ حرارتی پویا و مقاومت در برابر ضربه، از قابلیت رمز گذاری AES 256-bit نیز برخوردار است.

گفتنیست عرضه حافظه های ۹۵۰ Pro سامسونگ از ماه اکتبر میلادی مصادف با اواخر مهر آغاز و نسخه ۱ ترابایتی آن نیز از سال آینده میلادی ارائه خواهد شد.


اخبار جدید و جالب

سرگرمی تفریحی نکافان

سرگرمی تفریحی 94