گپ چیست؟ سوالات اولیه درباره پیام رسان گپ

گپ چیست؟ سوالات اولیه درباره پیام رسان گپ

گپ همانند سایر پیام رسان های معروف بین المللی تمامی امکانات ارتباطی بر بستر اینترنت از جمله چت دو نفره، گروه و کانال را در اختیار مخاطب خود قرار می دهد، اما در کنار این قابلیت برای افزایش کارایی پیام رسان، گپ یک بستر ارائه محتوای ارزشمند و معتبر نیز فراهم نموده است. شرکت ها و افرادی که دارای محتوا و خدمات ارزشمند هستند می توانند از طریق « پیام رسان گپ »، خدمات و اطلاعات خود را در اختیار مخاطبین گپ قرار دهند.

 

آیا برای استفاده از گپ؛ به داشتن سیم کارت احتیاج است؟

بله؛ برای عضویت در پیام رسان گپ می بایست از طریق شماره تلفن همراه اقدام فرمایید.

 

آیا شماره تلفن من برای دیگران قابل مشاهده است؟

شماره تلفن همراه شما برای هیچ کس قابل مشاهده و دسترسی نیست؛ مگر اینکه از قبل شماره تلفن همراه شما را ذخیره داشته باشند.

 

چگونه گپ را روی موبایل و تبلت نصب کنیم؟

با توجه به نوع سیستم عامل گوشی خود؛ می توانید پیام رسان گپ را از صفحه دانلود پیام رسان گپ دریافت نمایید. پس از نصب پیام رسان گپ؛ جهت فعالسازی بایستی شماره موبایل خود را وارد نموده تا کد تأیید شماره موبایل برای شما پیامک شود. درصورت عدم دریافت پیامک کد بصورت پیام صوتی برای شما ارسال می شود.

 

چگونه گپ را روی کامپیوتر شخصی داشته باشم؟

برای دسترسی به گپ روی کامپیوتر شخصی و لپ تاپ شما می توانید از نسخه وب پیام رسان گپ استفاده نمایید. برای ورود به نسخه وب گپ می توانید از ادرس web.gap.im استفاده نمایید.

 

در صفحه اول پیام رسان گپ چه بخش هایی وجود دارد؟

پس از ورود به گپ؛ در قسمت بالای اپلیکیشن شما پنج بخش را مشاهده می کنید.

1) منوی کاربری

2) جستجو

3) بخش مکالمات

4) مخاطبین گپ

5) دنیای گپ (اطلاعات، خدمات و سرگرمی)

 

 

منوی کاربری نسخه اندروید شامل چه بخش هایی است؟

1) گپ من: فضای ابری جهت آرشیو اطلاعات، فایل ها، تصاویر و … بصورت شخصی

2) دنیای گپ (اطلاعات، خدمات و سرگرمی): با انتخاب این قسمت وارد لیست کانال های رسمی و برگزیده گپ می شوید.

3) مدیریت استیکرها: از طریق این بخش می توانید اقدام به نصب و یا حذف استیکرپک های موجود در گپ نمایید.

4) علاقه مندی ها: در این قسمت لیست فایل ها، پیام ها، تصاویر، ویدئوها و … را که ستاره دار کرده اید میتوانید مشاهده نمایید.

5) ورود به نسخه وب با QR کد: از طریق این قسمت می توانید با اسکن بارکد موجود در صفحه کلاینت وب؛ وارد گپ شوید.

6) پشتیبانی گپ: هرگونه سئوال، پیشنهاد، انتقاد و یا مشکلی که در ارتباط با گپ دارید می توانید در این بخش با کارشناسان پشتیبانی در میان بگذارید.

7) تنظیمات: اعمال تنظیمات مربوط به پیام رسان گپ (در بخش مربوطه بطور کامل این قسمت شرح داده شده است)

8) معرفی به دوستان

 

چگونه لیست مخاطبین در نسخه موبایل را بروزرسانی کنیم؟

برای بروزرسانی لیست مخاطبین؛ در بخش مربوطه می بایست صفحه را از بالا به پایین کشیده و رها کنید تا لیست بروز شود.

 

علائم یک ساعت، یک تیک، دو تیک و چشم در پیام رسان گپ به چه مفهومی می باشند؟

این علائم نمایشگر وضعیت پیام ارسالی شما در پیام رسان گپ می باشند و به شرح زیر هستند:

ساعت:اگر علامت ساعت نمایش داده شود؛ یعنی پیام شما در حال ارسال به سرور می باشد.

یک تیک:این علامت به این معناست پیام شما با موفقیت در سرور ثبت شده اما مخاطب به دلیل آنلاین نبودن هنوز پیام را روی حساب کاربری خود دریافت نکرده است.

دو تیک:پیام روی اکانت مخاطب شما دریافت شده است اما هنوز در وضعیت نخوانده قرار داد.

چشم:مخاطب پیام شما را دریافت و مطالعه کرده است.

 

 

چگونه یک کاربر را به لیست سیاه اضافه نماییم؟

بعد از ورود به صفحه مکالمات با شخص مورد نظر؛ روی نام مخاطب در بالای صفحه کلیک نمایید تا صفحه جزئیات کاربر باز شود. از طریق این بخش میتوانید گزینه افزودن به لیست سیاه را فعال نمایید.