گفتگو با محمدحسین حسن پور رتبه 17 کنکور + نکایی
گفتگو جالب و شنیدنی با رتبه ۱۷ کنکور سراسری در رشته ریاضی و ۲۷ زبان انگلیسی از منطقه سه شهر ستان نکا.


و باز هم نکا.. !!

و بازهم رتبه برتر کنکور ...


امید وارم از این پست خوشتون بیاد...


به گزارش نکافان ،گفتگو جالب و شنیدنی با رتبه ۱۷ کنکور سراسری در رشته ریاضی و ۲۷ زبان انگلیسی از منطقه سه

 شهر ستان نکا.

حمایت از نخبگان و فرهیختگان باید بصورت طرح ملی در کشور نهادینه شده تا نخبگان جوان بتوانند راحت تر و با آرامش بیشتر در عرصه علم

 و پژوهش فعالیت کنند.

در همین راستا باتوجه به اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ، گفتگویی ترتیب دادیم با یک جوان نکایی که شاهکار 

فوالعاده ای در نتیجه 


در رشته های زبان انگلیسی و ریاضی فیزیک رقم زد.

ماحصل این گفتگو به شرح ذیل است:

گفتگو با محمدحسین حسن پور رتبه 17 کنکور


۱. اول خودتون رو بصورت کامل برای مخاطبانمان معرفی نماید؟
به نام خدا ، محمدحسین حسن پور ، متولد ۱۳۷۶ ، ساکن شهرستان نکا منطقه خشک آبندان ، اصالتا اهل سفید کوه

۲. خوب محمد حسین جان قبل از اینکه وارد بحث کنکور بشویم بصورت مختصر از خانوادت بگو ؟

پدرم بازنشسته نکا چوب و مادرم خانه دار ، سه تا برادر و خواهریم و فرزند آخر خانوادم، در کنکور هم بدون هیچ یک از 

امتیاز های فرهنگی و ایثارگری رتبه آوردم.

۳. از چه زمانی بصورت جدی برای کنکور ۹۴ شروع کردی؟
بصورت رسمی از اوایل شهریور ۹۳ شروع کردم ، که اصطلاحا اون زمان کنکوری شدم، یعنی از کمتر از ۱۰ ماه وقت داشتم.

۴. در کدوم مدرسه تحصیل میکردی؟
دوران راهنمایی مدرسه مدرس ، و دوران دبیرستان تیزهوشان نکا

۵. چطور شد رفتی تیزهوشان؟

(میخندد) داستانش طولانی و جالب است ، واقعیتش من وقتی سوم راهنمایی رو فارغ التحصیل شدم اصلا برنامه ای

 برای رفتن به مدرسه تیزهوشان نداشتم حتی با یکی از دوستان صمیمی ام تصمیم گرفتیم به مدرسه امام خمینی بریم

 و حتی پرونده تحصیلی خودم رو هم به دبیرستان امام برده بودم.

مدیرمون آقای بخشی پور در مدرسه مدرس صحبت های زیاد و اصرار های فراوانی داشت که به تیزهوشان بروم ولی


 قانع نشدم. چون من تصمیمم رو گرفته بودم . «تا اینکه یک جمله ی ایشان منو قانع کرد» ، گفت : «امتحان ورودی 

تیزهوشان رو بده قبول شدی نرو! » خوب من امتحان دادم و قبول شدم و همون امتحان و قبولی جرقه ای شد برای 

قبولی در کنکور سراسری.

بعد از قبولی در تیزهوشان پرونده ام رو از دبیرستان امام به تیزهوشان بردم. اون دوستمم در امام ماند و متاسفانه در

 کنکور حایز رتبه نشد .

الانم دست مدیرم آقای بخشی پور رو می بوسم که راهنمایی ایشان بهترین اتفاق زندگیم بود. یکی از اصلی ترین دلایل

 رتبه ام، تحصیل در دبیرستان تیزهوشان بود .

۵. معدل های سال تحصیلی دوم ، سوم و پیش دانشگاهی ات رو یادته ؟

دوم دبیرستان ۱۹/۶۴ ، سوم دبیرستان ۱۹/۸۴ ، پیش دانشگاهی ۱۸/۵۴

۶. اصلا در زندگی روزمره ات به فکر کسب رتبه در کنکور بودی؟

قبل از ورود به تیزهوشان به هیچ عنوان ؛ اصلا قبل از ورود به تیزهوشان هدف نداشتم. بعد از ورود به تیزهوشان به رتبه 

زیر ۱۰۰ و سال چهارم به رتبه زیر ۱۰ فکر میکردم که متاسفانه نشد.

۷. مدرسه رو منظم میرفتی یا خونه مدام درس میخوندی؟

مدرسه رو بطور منظم میرفتم و باید هم مدرسه میرفتم و به همه هم توصیه میکنم مدرسه برن.

۸. کلاس های کنکور هم شرکت میکردی ؟

آره دوتا از درس هام رو کلاس میرفتم ریاضی و شیمی ، که هردو عالی بودند و ریاضی رو عالی زدم، شیمی خیلی سخت

 بود و از سوالات راضی نبودم.

۹. آزمون های آزمایشی هم شرکت میکردی ؟

بله ، گاج میرفتم

۱۰. روزانه چند ساعت درس میخوندی؟
کلا برای مطالعه ام وقت نمیگرفتم ، یعنی خودمو مجبور به درس خوندن نمیکردم و با این حال میشه گفت بطور میانگین ۸ الی ۹ ساعت می شد ، البته بعضی روزا ۴ ساعت بعضی روزا هم ۱۴ ساعت

۱۱. اهل تفریح رفتن هم بودی یا مثل یک بچه کنکوری خشک ، فقط درس میخوندی؟
(میخندد) تفریح و شادی نباشه آدم زندگی نمیتونه بکنه. تو کنکور با برنامه ریزی میشه به همه ی امورات پرداخت ، ولی خوب کنکور باید در الویت یک فرد کنکوری باشه.

۱۲. محمد حسین وقتی از درس خسته می شدی چیکار میکردی ؟
میخوابیدم. فقط خواب اونهم با خیال راحت

۱۳. نقش پدر و مادرت چقدر تاثیر داشت ؟
خوب پدر و مادر هم همیشه نقش موثری در موفقیت فرزندان دارند، پدر و مادر من هم همیشه یار و یاور و پشتیبان من بودندو من از اونها تشکر میکنم.

۱۴. عامل اصلی موفقیتت بنظر خودت چی بود؟
یاری خدواند، تلاش و هوش بالای خودم ( با قاطعیت)

۱۵. وقتی کنکور رو دادی بعد از جلسه امتحان چی فکر کردی؟
جز شیمی بقیه سوالات در حد انتظار بود، مخصوصا عمومی ها که خیلی آسون بودند.

۱۶. قبل از کنکور استرس هم داشتی ؟
اصلا . من شب ها در حالت معمول ساعت ۲ شب میخوابیدم ولی شب کنکور ۱۰ خوابیدم، هیچکس هم خونمون نبود.

۱۷. وقتی نتیجه اومد چه حسی پیدا کردی؟
میگم ولی باور نمیکنید، ناراحت شدم. من به زیر ۱۰ و تک رقمی فکر میکردم.

۱۸. چه رشته محل هایی رو انتخاب کردی؟
مکانیک شریف
برق شریف
مکانیک امیرکبیر

۱۹. چرا ؟
چون به مکانیک علاقه دارم

۲۰. هدف بعدی؟
موفقیت در دانشگاه

۲۱. اگر یک بچه سرمایه دار با وضع مالی عالی بودی درس میخوندی؟
به هیچ عنوان ، میرفتم تو بازار

۲۲. تفاوت تو با دیگر هم سن و سالهات که دارند عادی زندگی میکنند در چیست ؟
رشد فرهنگ و دیدگاه نسبت به زندگی که من این رو در دبیرستان تیزهوشان یاد گرفتم

۲۳. کنکور رو چطور می بینی؟

مضخرف



۲۴. نکا رو چطور می بینی ؟( از همه ی جوانب)
عالی ، مردمی با صفا و ساده و با حال


۲۵. بعدها دوست داری به نکا خدمت کنی ؟
اگر از دستم بر بیاد صد در صد


۲۶. اگر برگردی به اوایل شهریور ۹۳ ( زمانی که کنکور رو شروع کردی) چیکار میکنی؟
(می اندیشد) قدر دوستام رو بیشتر میدونم


۲۷. حرف آخر ؟
همینجا تشکر میکنم از خانواده عزیزم ، مدیر مدرسه راهنمایی ام آقای بخشی پور ، دبیرانی که تو این مدت باهام بودند و از شما هم که وقت گذاشتید، نهایت سپاس قدر دانی را دارم.

نکافان ، با تشکر از امین محمودی  بخاطر این گفتگو




گفتگو با محمدحسین حسن پور رتبه 17 کنکور + نکایی
گفتگو جالب و شنیدنی با رتبه ۱۷ کنکور سراسری در رشته ریاضی و ۲۷ زبان انگلیسی از منطقه سه شهر ستان نکا.