ملاک سئو بودن چیست؟
هدف اکثر سئو کاران حضور در رتبه های بالاتر نتایج جستجوی گوگل است. پس همه چیز به رفتار نهایی گوگل با سایت شما باز می گردد و فقط گوگل می تواند بگوید سایت شما چقدر سئو است!
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ضابط، متاسفانه هنوز گوگل غیر از پیج رنک فاکتور دیگری برای ارزشیابی سئو سایت ها ارائه نکرده است.
اما داشتن پیج رنک بالا تقریبا با داشتن لینک های زیاد مخصوصا از سایت های پیج رنک بالا بدست می آید. پیج رنک لزوما حضور سایت را در رتبه های بالا تضمین نمی کند، اما تاثیر گذار است.
برای سئو یک سایت راه های بیشماری وجود دارد که هر لحظه با تغییر در الگوریتم موتور های جستجو تغییر می کنند.
هر سئو کاری راه و روش خودش را دارد و به یک سری فاکتور ها بیشتر اهمیت می دهد. اما هیچ ملاک مشخصی برای اندازه گیری دقیق سئو بودن سایت ها وجود ندارد.
ولی فاکتور هایی هستند که تمام سئوکاران حرفه ای آن ها را باور دارند و در ابتدا به سراغ آن می روند. حتی برخی از این فاکتور ها علارقم محرمانه بودن الگوریتم گوگل از سایت رسمی گوگل اعلام شده است.
ملاک های بسیار ساده ای مانند، کلمات کلیدی و توضیحات مناسب، عناوین صفحات، لینک ها و… ملاک پیچیده تری مانند لینک های ورودی، استاندارد بودن w3c سایت و …
سایت هایی برای بررسی سئو وجود دارند که برخی واقعا مبتدیانه سایت ها را بررسی می کنند. مثلا در بهترین شرایط بررسی ها مانند دامین تولز به چند متا تگ و … محدود می شوند. که اکثر این سایت ها قابلیت تشخیص کلمات کلیدی فارسی را ندارند.
تنها چند سایت وجود دارند که به صورت حرفه ای رتبه و فاکتور های مهم سئو سایت را بررسی می کنند.
وب سایت گریدر یکی از وب سایت هایی است که به صورت حرفه ای رتبه سئو را بررسی و به شما گزارش می دهد.
نیبلر یک تستر فوق العاده سایت است. هم برای رتبه سئو وهم برای تشخیص حرفه ای بودن طراحی سایت سایتتان بسیار ایده آل است.
چرا رتبه سئو سایت را بررسی کنیم؟
برای اینکه اگر خواستیم درباره سئو سایتمان صحبت کنیم، بتوانیم مدرک مستند ارائه دهیم که تا چه میزانی سایتمان سئو است.
همچنین اگر خواستیم برای سایتمان سفارش سئو بدهیم ، وضعیت فعلی و آینده سئو پایه سایتمان را بدون دانش فنی متوجه شویم. اگر به سئو آشنا یی داریم سایتمان را تست کنیم که چه فاکتور های را فراموش یا رعایت نکردیم.
منبع:barsam.ir