انشا در مورد آینده

انشا های جدید درباره آینده

انشا در مورد آینده

انشا در مورد آینده

*************

انشا آینده شماره یک 

موضوع انشا : آینده من

مناسب پایه تحصیلی :چهارم پنجم ششم هفتم

مقدمه : قلم را در دست میگیرم و با یاد و نام خداوند مهربان در مورد آینده و آرزوهایم برای آینده برای شما انشا مینویسم.

انشا آینده نگری ، انشا آینده ی من

آینده برای من یک نقطه نامعلوم است .

چون نمیدانم در آینده چه اتفاقاتی برای من خواهد افتاد.

چیزهایی زیادی است که روی آینده ما دانش آموزان اثر خواهد گذاشت ،

این که در چه رشته ای درس بخوانیم ،

چه شغلی را برای خود انتخاب کنیم .

آینده کشور و خیلی موارد دیگر هست که روی آینده ما دانش آموزان اثر دارد.

من بعضی وقت ها که به آینده خود فکر میکنم میترسم

چون میبینم که خیلی ها وقتی بزرگ میشوند موفق نمی شوند

و حتی نمیتوانند یک کار ساده پیدا کنند و ازدواج کنند و خیلی ناراحت هستند.

 

من دوست دارم در آینده انسان موفقی باشم و به خاطر همین باید همه تلاشم را بکنم.

خوب درس بخوانم و در کنار درس مهارت های زیادی به دست بیاورم .

حتی باید از اوقات فراغت و تعطیلات هم برای یاد گرفتن مهارت ها و کارهای مفید استفاده کنم.

تا آینده خوبی برای خود رقم بزنم و بتوانم جواب زحمت های پدر و مادرم را این که همه برای من زحمت کشیدند بدهم .

و در آینده هم سربلند و موفق زندگی کنم.

 

نتیجه گیری : ما دانش آموزان باید با تلاش و کار بی وقفه ، برنامه ریزی ،  استفاده از استعداد های خدادادی و در نهایت توکل به خدای بزرگ تلاش کنیم آینده خوبی برای خودمان، خانواده و کشورمان بسازیم.

 

***************************

انشا آینده شماره دو

موضوع انشا : مقاله و انشا در مورد آینده نگری

مناسب پایه تحصیلی : مناسب پایه های تحصیلی هشتم نهم دهم

جوانی و نوجوانی که از ارزش فوق العاده جوانی آگاه است، هرگز آینده خود را فراموش نمی کند بی وقفه و به شدت می کوشد تا از رهگذر جوانی، توشه های گران بهایی برای باروری و بالندگی آینده اش برگیرد.

دوران جوانی و نوجوانی فصل کوشش و اندوختن برای آینده است . و از آنجا که این دوره، بلکه عمر محدود است و خواهد گذشت، باید با رعایت الویت های برای آینده برنامه ریزی کرد. و وقت های زندگی را باید متناسب با ویژگی های هر زمان به برنامه ای اختصاص داد. در این میان، باید دقت کرد امور غیر ضروری، فرصت پرداختن به امور ضروری را از ما نگیرند.

مقاله درباره آینده نگری

آینده نگری یعنی: شناخت خود، شناخت خدا و شناخت نیکی ها و فضیلت ها، تعیین هدف ها، برنامه ریزی، تقویت عقل و اندیشه، افزایش دانش و مهارت ها، تلاش و کوشش و صبر و پشتکار.

بدون داشتن هدف درست و محکم نمی توان برنامه اصولی و ویژه ای برای آینده داشت . جوانان و نوجوان باید با نگاه دقیق به آینده، توجه به زمان حال، بهره گیری از درس های گذشته و با احترام به دانش و تجربه دیگران، هدف های دست یافتنی زندگی خود را با دوراندیشی و آگاهی انتخاب کنندو با همت بلند و عزم راسخ و انگیزه سالم به سوی آنها پیش روند. آینده را با تصمیم، اراده و ایمان به هدف، می توان ساخت، نه با تردید و دو دلی .

 

تا زمانی که خود و ارزش خود را نشناسی، تا زمانی که به استعداد، توان مندی و ویژگی های خود پی نبری، برای آینده خود برنامه ای جامع نخواهی داشت. هر جوان باید با توجه به علاقه و توانایی و استعدادهای خود دنیای آینده اش را ترسیم وبر اساس آن حرکت کند، نه بنا بر تقلید و رقابت های خیالی با همسالان و خویشان .

تحمل سختی ها و پافشاری و استقامت برای رسیدن، به هدف های بلند در آینده باید به یک عادت تبدیل شود. پیروز مندان آینده کسانی هستند که هم اکنون روحیه ای پر تلاش دارند و شکست های گذشته، امید به آینده را از ایشان نمی گیرد. برای به دست آوردن یک آینده خوب، باید حتی مشکلات را به پله هایی برای عروج و تعالی تبدیل کرد. گرفتاری ها و دشواری ها درهای بسته ای هستند که بر روی آنها نوشته است: «ورود برای راحت طلبان ممنوع!» کلید این درهای بسته نیز استقامت و پایداری است.

همه فرصت ها مانند ابرها در حال حرکتند و فرصت جوانی و نوجوانی از این قاعده بیرون نیست . آن که از دوره جوانی از هر فرصتی برای حرکتی توشه ای بردارد، به خوبی می تواند آینده خود را بسازد. چه بسا جوانی که هنوز برای آینده قدم های محکمی برنداشته یا هنوز به طور جدی در اندیشه آینده نبوده است که جوانی اش از دست رفته، و زمانی به خود آمده، که پیری از راه رسیده است. از هم اکنون تصمیم بگیرید آینده شما در مقایسه با گذشته تان رشد کیفی داشته باشد . فردا دیر است. همین امروز، همین الان.

برای رسیدن به آینده ای روشن، باید از اقدام ها و تصمیم های نادرست مانند خواندن کتاب های بی ارزش، معتاد شدن، به تماشای بدون گزینش برنامه های گوناگون رادیو و تلویزیون چشم بپوشید و ذهن خود را از آنها فارغ سازید. برای داشتن آینده ای درخشان، باید راه های نادرستی را که دیگران رفته اند و کارهای اشتباهی را که آنها انجام داده اند، رها کنیم.

 

مردان بزرگ، کسانی هستند که با کوشش های خود تاریخ را دگرگون می سازند نه آنها که با تکرار اشتباه های دیگران، بخش های تاریک تاریخ را تکرار می کنند.وضعیتی که اکنون در آن قرار دارید، نتیجه و دستاورد رفتار شما در گذشته است و آینده شما ثمره رفتار امروز شماست . اگر خواهان آینده ای عالی، درخشان و پربار هستید، بکوشید حال خود را بیهوده نگذرانید.

اگر تصمیم گرفته اید همچون مردان بزرگ آینده ای آرام و درخشان داشته باشید، بدانید خو گرفتن و توقف در زندگی گذشته، بزرگ ترین مانع برای پیشبرد هدف های شماست . عادت های بیهوده گذشته را ریشه کن کنید تا بتوانید اراده خود را هر چه بهتر به کار گیرید.

 

نتیجه گیری : برای ساختن آینده روشن فردا تنها راه تلاش و تلاش و تلاش امروز است ، آینده نگری یعنی تفکر ، برنامه ریزی ، تلاش و در نهایت توکل برای ساختن فردا . اما نباید فراموش کرد در کنار عزم و اراده و تلاش برای رسیدن به آینده ای درخشان از نقش اثرگذار «امدادهای الهی» در این راه، نباید غافل شد . به تعبیر زیبای حافظ:

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسد
هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

 

 

***************************

 

انشا آینده شماره سه

موضوع انشا : سفر به آینده ، سفر خیالی به ۲۰ سال بعد .

مناسب پایه تحصیلی : ششم هفتم هشتم نهم

مقدمه : 

بعضی وقت ها فکر میکنم زندگی مانند یک فیلم است یکدفعه روی صفحه ی نمایش آن سیاه میشود ،

و یک متن کوتاه نمایان میشود: “بیست سال بعد”

شاید فکر کنید در سفر به آینده بیشتر افراد زندگی خوش و خرمی خواهند داشت

ولی تصور کنید که ممکن است اینگونه نباشد ،

ممکن است بعد از گذشت ۲۰ سال با اسراف و مصرف نادرست منابع انرژی و آب حالا در ۲۰ سال آینده زندگی به مراتب سخت شده باشد ،

مردم به خاطر کمبود های آب ، برق ، نفت زندگی سختی داشته باشند.

 

و از همه بدتر مردم مسئولیت کارهایی را که کرده اند را نمیپذیرند،

از جمله کار هایی چون ، نداشتن آب ،تمام شدن انرژی و نعمت های خدا دادی ،خسارت های شهری…

بیشتر که فکر میکنم کمی میترسم . اما اگر راستش را بخواهید همه مقصریم،

تک تک مردم دنیا فرقی نمیکند سفید باشیم یا سیاه عرب باشیم یا عجم همه مقصریم

من ، تو ، هر چقدرم انکار کنیم همه مقصریم .

و تازه این اخر ماجرا نیست ، سخت ترین قسمت ماجرا در آینده این است که کودکانمان از ما خواهند پرسید :

چرا زمین اینگونه است؟

آیازمانی آب فراوان بوده است؟

یعنی ما ایرانیان انرژی هایی طبیعی چون معادن ، آبشارها،چاه های نفت خیز،شهر هایی آباد و زیبا داشته ایم

که مردم جهان به داشتن انها غبطه می خوردند؟

اما بیایید کمی مثبت تر فکر کنیم و با اینبار با امید بیشتری به آینده سفر کنیم .

دوستان عزیز لطفا چشمتان را با سه شماره من ببندید. ….

اینبار هم به بیست سال بعد امده ایم.  اینجا از همه رنگ و نقش و طرح میتوان دید .

مردمان مهربان و خوش زبان هستند.

آب فراوان و نعمت هایمان ده برابر شده است.

مصرف انرژی ها نوین مثل انرژی آفتابی جایگزین مصرف نفت و گاز و بنزین شده .

کودکانمان بخاطر امانت داری از ما تشکر میکند .

و زندگی با کار و تلاش و پیشرفت علمی که نتیجه سعی گذشتگان بوده است بسیار بهتر و راحت تر و زیبا تر شده است .

اری دوستان من سرنوشت در دستان شماست.

همان دستانی که به آنها خیره شده اید.با همین دستان میتوانید اینده را از این رو به آن رو کنید.

 

نتیجه گیری : آینده میتواند مثل سفر خیالی اول سخت و ترسناک باشد یا مثل سفر خیالی دوم زیبا و رویایی این موضوع بستگی به به همه ما دارد ، ما و شما که که چه مسیری را برای امروز مان انتخاب میکنیم .

 

*************************

 

انشا آینده شماره چهار

موضوع انشا : انشا و مقاله با موضوع چگونه یک آینده موفق داشته باشیم؟

مناسب پایه تحصیلی : متوسطه – دبیرستان

مقدمه : یکی از نگرانی‌های همیشگی ما انسان‌ها آینده‌مان است، کاملا هم طبیعی است، همه ما دوست داریم آدم موفقی باشیم و زندگی خوب و لذت بخشی داشته باشیم، اما آینده موفق همین‌طوری اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید آن را به وجود آورد، در این انشا و مقاله میخواهیم  در این مورد صحبت کنیم که چگونه میتوانیم آینده موفقی را برای خود طراحی و برنامه ریزی کنیم ؟

 

اولین و مهم ترین گام این است که به آینده خود فکر کنید ، این که چه آینده ای از نظر شما خوب محسوب میشود و باید برای آن چه کارهایی انجام دهید موضوع بسیار مهمی است که باید مدت ها در مورد آن فکر و برنامه ریزی کنید .

دومین نکته کنار گذاشتن افکار منفی و نا امیدانه است ، همه ما در گذشته اشتباهات و شکست هایی داشته ایم ، این باعث نمیشود که امیدمان به آینده را از دست بدهیم و تصور کنیم در آینده حتما با شکست روبرو خواهیم شد .

این شکست یا اشتباه یک بار این اتفاق افتاده اما ممکن است ما هزاران بار به آن فکر کرده باشیم، دقیقا مانند این است که هزاران بار آن شکست یا اشتباه تکرار شده باشد، پس باید از همین الان فکر کردن به آن را متوقف کنید و اجازه ندهید بیشتر از این قدرتمند شوند.اگر می‌خواهید آینده موفق خود را تجربه کنید، باید فکرهایی که باعث می‌شود انگیزه‌ و روحیه‌تان را از دست بدهید، متوقف کنید، اینها فکرهای سمی هستند که ذهن شما را مسموم می‌کند.

 

حالا وقت آن اس که چند سوال مهم و کلیدی در مورد آینده از خودتان بپرسید :

  • قصد دارم با آینده‌ام چه کنم؟
  • دوست دارم به چه اهدافی در زندگی‌ام برسم؟
  • دوست دارم در آینده چه شغلی داشته باشم ؟
  • دوست دارم در زمینه شغلی تا کجا پیشرفت کنم؟
  • دوست دارم در آینده صاحب چه چیزهایی باشم ؟
  • دوست دارم در آینده چه شخصیت و منشی داشته باشم ؟

سوالاتی که خواسته‌ها و رویاهایتان را شفاف‌تر می‌کند، آینده موفق شما را هم رقم می‌زند، هرچقدر که بیشتر این سوالات را مطرح کنید و به دنبال جواب آنها باشید، آینده‌تان واضح‌تر می‌شود، بهتر می‌دانید که دوست دارید با آینده‌تان چه کنید و به کجاها برسید . البته ممکن است مدتی طول بکشد تا جواب‌های خوبی پیدا کنید پس صبور باشید.

قدم بعدی این است که تا جایی که میتوانید با شور و نشاط و هیجان اهداف خود را برای اینده پیگری کنید . این مورد بدیهی ست که برای رسیدن به اهداف بزرگ و آینده بهتر باید تا جایی که میتوانید تلاش کنید ، این تلاش باید با تفکر و برنامه ریزی همزمان باشد مگر نه ممکن است مسیر را اشتباه بروید یا دچار سردرگمی و پریشانی بشوید .

قدم بعدی در مسیر رسیدن به اهداف آینده زندگی شما این است که تا جایی که میتوانید به خود انگیزه بدهید و انگیزه های خود را هر روز بیشتر و بیشتر کنید . فکر کردن به زحماتی که پدر و مادر برای شما کشیده اند ، فکر کردن به تلاش برای بهبود وضعیت کشور ، فکر کردن به آینده خوب و موفق میتواند به شما انگیزه بیشتری برای تلاش بدهد .

بنابراین در این مرحله باید بدانید چه چیزهایی هستند که به شما انگیزه می‌دهند، تا بتوانید در زمان لازم از آنها استفاده کنید، یافتن موارد انگیزه‌بخش بسیار مهم است، زیرا ناامیدی و پشیمانی در کمین نشستند و هر لحظه ممکن است که حمله کنند و زهر خود را بریزند و پادزهر آنها همین موارد انگیزه‌بخش است.

 

مرحله نهایی تلاش برای پیشرفت و ثبت هر موفقیت کوچک است ،

این که تلاش ها و موفقیت های کوچک در مسیر موفقیت های بزرگ در آینده را ثبت کنید باعث میشود فراموش نکنید چه مسیر پر فراز و نشیبی را تا اینجا طی کرده اید پس میتوانید بقیه راه را هم قدم به قدم و آهسته آهسته طی کنید . به علاوه در این مرحله لازم است روی کارهایی که باعث می‌شود حرکت رو به جلو داشته باشیم، تمرکز کنیم و کارهایی را انجام دهیم که ما را به سمت آینده موفق که طراحی کردیم، هدایت کند. بنابراین ابتدا این کارها را مشخص کنید، لیست کنید و بعد شروع کنید از مهمترین آنها به انجام دادن.

نتیجه گیری : آینده موفق خودبه‌خود خلق نمی‌شود بلکه باید آن را ساخت و در این میان هر چقدر که بیشتر به آن فکر کنید، تمرکز کنید، سوالات درست و بنیادی مطرح کنید و به دنبال جواب آنها باشید، به خودتان انگیزه بدهید، دائم آینده موفق خود را جلو چشمانتان نگه دارید، احتمال رسیدن به آن را افزایش می‌دهید.

 

*******************

 

انشا آینده شماره پنج

موضوع انشا : چگونه میتوانیم شغل مناسب برای آینده خود را انتخاب کنیم ؟

مناسب پایه تحصیلی : هفتم هشتم نهم دهم

مقدمه : امروزه اهمیت شغل و ضرورت داشتن آن در زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست و در حقیقت شغل یکی از عوامل موثر در تصمیم‌گیریهای اساسی و سرنوشت‌ساز انسان به شمار می رود.

در گذشته که تنوع مشاغل مثل امروز نبود انتخاب شغل برای فرزندان اغلب به صورت موروثی انجام می‌گرفت و فرزندان شغل پدر را انتخاب کرده و ادامه می‌دادند؛ در حال حاضر بنا به دلایل مختلفی کمتر اتفاق می‌افتد که فرزندان دنباله‌روی کار پدران خود باشند و جوانان اغلب در شرایطی قرار می‌گیرند که ناچار به انتخاب شرایط شغلی هستند. بر اساس مطالعات صورت گرفته عوامل متعددی در انتخاب شغل مناسب تاثیرگذارند که از جمله آنها می توان به استعداد، علاقه فردی، عوامل اقتصادی و جایگاه اجتماعی اشاره کرد.

 

استعداد :  یکی از عوامل موثر در موفقیت یا عدم موفقیت افراد در انتخاب مشاغل، استعداد است، بدون داشتن استعداد لازم در یک زمینه پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

علاقه : علاقه و تمایل انسان در بسیاری از امور زندگی انسان سایه‌گستر است، افراد دوست ندارند به کارها و اموری بپردازند که علاقه و گرایشی به آنها ندارند. چه در مورد کارهای روزمره و چه در مورد شغل یا سایر فعالیت‌ها؛ در واقع علاقه و گرایش در انسان فعال کننده سیستم انگیزش فرد به شمار می‌رود زیرا انسان بدون علاقه انگیزه‌ای برای انجام یک فعالیت نخواهد داشت.

فرصت‌های شغلی : در برخی جوامع و از جمله ایران، تمامی رشته‌های شغلی از فرصت‌های برابری برخوردار نیستند به طور کلی فرصت شغلی برای کلیه مشاغل پائین است اما تفاوت‌هایی بین مشاغل مختلف از این لحاظ وجود دارد.آشنایی با فرصت‌های شغل انتخابی، عامل مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد، کسی که در زمینه خاصی مهارت می‌بیند و پایه‌ها و مراحل رسیدن به آن شغل را طرح‌ریزی و طی می‌کند باید مساله فرصت‌های شغلی را نیز در نظر بگیرید تا از اتلاف وقت و نیروی خود جلوگیری کند.

عوامل اقتصادی : میزان بازده و کارآیی یک شغل حائز اهمیت فراوانی است و در واقع هدف عمده انتخاب شغل دستیابی به درآمد حاصل از آن است، بالا بردن بازده و کارایی اقتصادی برخی مشاغل توجه افراد را به خود جلب می‌کند و موجب گرایش افراد به آن زمینه‌ها می شود.

جایگاه اجتماعی : تقریبا تمام افراد تمایل دارند شغلی داشته باشند که از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار باشند هر چند در عمل بنا به تاثیر عوامل متعدد دیگر ممکن است این تمایل به واقعیت نرسد اما افرادی که این مساله در اولویت قرار می دهند منتظر چنین موقعیت‌هایی بوده و با توجه به شرایط فردی تلاش می‌کنند چنین شرایطی را برای خود مهیا کنند.

 

نتیجه گیری : با توجه و اهمیت دارد به عوامل بالا و با مشورت با متخصصین و مشاورین خبره میتوانید بهترین رشته تحصیلی و شغلی را برای موفقیت اینده خود انتخاب و با کار و تلاش به آن برسید .

*****************

انشا ششم :

انشا درباره شغل آینده من برای کودکان

من دلم می خواهد وقتی بزرگ شدم معلم شوم. معلمی بهترین شغل دنیاست و البته زحمت و سختی زیادی هم دارد چون من می خواهم یک معلم نمونه باشم.

معلم مانند یک پیامبر است، علمی دارد که با آن چشم آدم ها را بینا می کند و کسی که بی سواد است مثل آدم کوری است که جایی را نمی بیند بنابراین من می خواهم چشم های کور آدم ها را درمان کنم و جهانی زیباتر را به آن ها نشان دهم، کارهای خوب یادشان بدهم و کمک شان کنم از کارهای بد دست بکشند.

یک معلم نمونه فقط خواندن و نوشتن یاد نمی دهد، او راه و رسم درست زندگی کردن را یاد می دهد. من دوست دارم به دانش آموزان طوری درس بدهم که از درس خواندن لذت ببرند و عاشق درس و مدرسه باشند.

معلمی شغلی است که می توانیم با آن به کشورمان بزرگ ترین خدمت را بکنیم. معلم می تواند انسان های بزرگی تربیت کند.

بعضی وقت ها فکر می کنم معلم می تواند دنیا را تغییر دهد و می تواند جامعه خوبی بسازد. اگر معلم شوم می خواهم یک معلم واقعی باشم، از آن معلم هایی که انسان می سازند.

بعد از پدر و مادر مهم ترین شخص در زندگی همه ما معلم است و تاثیر زیادی در آینده ما دارد. من می خواهم یک معلم باشم تا دنیا را تغییر دهم.

*****************

انشا درباره شغل آینده من برای نوجوانان

اگر این سوال را مدتی قبل از من می پرسیدند می گفتم دوست دارم پزشک شوم و سعی کنم با علم و تحقیق درمان بسیاری از بیماری های سخت مانند سرطان را کشف کنم از سوی دیگر یک دکتر درآمد عالی دارد اما بعدها متوجه شدم روحیه من به درد پزشکی نمی خورد، یک پزشک با خون، بریدن گوشت بدن و هزاران چیزی سروکار دارد که من حتی با فکر کردن به آن ها حال بدی پیدا می کنم.

به همین دلیل مجبور شدم کشف درمان بیماری های سخت را به دوستانم محول کنم و البته قید آن همه پول و درآمد عالی را هم بزنم!

مادرم از زمان کودکی من دوست داشت من آموزگار شوم. او همیشه می گفت معلمی شغل خوبی است زیرا علاوه بر خدمت به مردم از نظر بسیاری چیزها ایده آل است، شرایط خوبی دارد، تعطیلات تابستان دارد و کارمند دولت می شوم. به قول مادرم معلمی شغلی است که می توانی دنیا و آخرتت را یک جا بخری!

با صحبت های مادرم موافقم، شغل معلمی یکی از بهترین شغل های دنیاست اما برخلاف ظاهر آن که مادرم برداشت کرده است به نظر من یکی از سخت ترین شغل های دنیا هم می باشد.

اگر بخواهی معلم واقعی باشی و با عشق و علاقه درس بدهی باید صبر و از خودگذشتگی زیادی داشته باشی تا بتوانی دانش آموزان را به سوی جهانی روشن هدایت کنی اما من این خصوصیت فوق العاده را در خودم نمی بینم و فکر نمی کنم بتوانم معلم خوبی شوم.

به تازگی در ذهنم جرقه هایی دیگر زده شده، دوست دارم طراح لباس شوم. دلم می خواهد زیباترین طرح ها را به تن آدم ها بزنم و به نظرم کار جالب و هیجان انگیزی است این که نمایی تازه تر به ظاهر آدم ها ببخشم.

طراحی لباس کاری خلاقانه است که نیاز به ذوق و سلیقه فراوانی دارد، فکرش را بکنید اندام انسان ها تقریبا یکسان است و فرمول واضحی دارد، اگرچه مثلا سایز آن ها با هم متفاوت است اما شکل همه آن ها یکی است، همه دست و پا و سر و تنه و … دارند و یک طراح لباس می توان به این فرم ثابت هزاران ظاهر متفاوت ببخشد.

من احساس می کنم عاشق این کار هستم و دلم می خواهد نماهای تازه تر و متفاوت تری به انسان ها ببخشم، هزاران مدل زیبا با هزاران رنگ زیبا. این خیلی جذاب است و من می خواهم یک دنیا طرح زیبا به مردمم هدیه کنم.