انشا جدید و جالب در مورد مسافرت

انشای درباره سفر برای کودکان

من سفر کردن را خیلی دوست دارم. مکانی که می خواهیم به آن جا مسافرت کنیم و همسفرهای ما خیلی مهم هستند و هرکسی در این مورد سلیقه ای دارد.

مثلا من دوست دارم به طبیعت سفر کنم و مسافرت به شهرهای شمال ایران را خیلی دوست دارم اما خواهرم مکان های تاریخی و موزه ها را دوست دارد و دوستم شهرهای جنوب ایران و مخصوصا کویر و آسمان پر از ستاره و قشنگش را دوست دارد اما من دوست ندارم به بیابان ها سفر کنم حتی به خاطر آسمان پر از ستاره اش!

به جایش خیلی به آبشار و رودخانه و دریا و جنگل مسافرت کرده ام و لذت زیادی هم برده ام. من همیشه با خانواده ام سفر می روم اما دوست دارم با همکلاس هایم و همه دوستانم به مسافرت بروم که تا به حال موقعیت آن پیش نیامده است.

یک بار در مسافرت به شمال کنار رودخانه ای در مسیرمان توقف کردیم و چادر زدیم، آرامش آن جا خیلی روحیه من را شاد کرد. در اطراف ما دشت بزرگ سر سبزی هم بود که با پدر و مادرم در آن جا دویدیم و خندیدیم و عکس انداختیم.

پدرم معمولا مسئولیت آشپزی در مسافرت را به عهده می گیرد، آن روز هم آشپزی کرد و شام خوشمزه ای آماده کرد. ما شب را همان جا در چادر خوابیدیم. من خوابیدن در چادر در طول مسیر مسافرت را هم خیلی دوست دارم.

مسافرت کردن روحیه ما را شاد و اطلاعات ما را زیاد می کند. حتی ممکن است دوستان جدیدی هم در طول سفر پیدا کنیم که بعدها هم با آن ها این دوستی را ادامه دهیم. همین طور با فرهنگ و تاریخ شهرهای مختلف کشورمان آشنا می شویم.

خلاصه سفر شادی و لذت و تجربه های خوب با خودش دارد و حال آدم را خوب می کند.

انشا در مورد سفر برای نوجوانان

روح ما انسان ها در اثر روزمرگی و یکنواختی زندگی دچار نا آرامی شده و راکد بودن و یک جا ماندن باعث بروز بیماری های مختلف روحی و روانی به خصوص افسردگی و مشکلات عصبی فراوانی می شود.

با وجود پیشرفت و مدرنیته شدن دنیایی که در آن زندگی می کنیم یعنی دنیای صنعت و پیشرفت های صنعتی، اما تنها کمیت زندگی های ما بهبود یافته و کیفیت زندگی مان به شدت نزول پیدا کرده است.

اکثر افراد جامعه پر از خستگی های روحی و جسمی هستند و یکی از راه های بهبود این شرایط و درمان بیماری های عصبی سفر کردن است. به خصوص اگر بتوان در طول سفر، خانواده و اقوام را دور هم جمع کرد زیرا جمعی کوچک با ارتباطات قوی و شاد تاثیر عالی در روحیه دارد و فشار های عصبی و افسردگی و خستگی ها را از تن بیرون می برد.

سفر کردن علاوه بر درمان بیماری های روان و آرامش تن و اعصاب انسان، زمینه تجربه های متفاوتی را برای ما فراهم می کند و بسیاری از استعدادها و نقاط قوت و ضعف ما در طول مسافرت برای ما آشکار می شود.

قسمت مهمی از تربیت بچه ها در خانواده های کوچک و کم جمعیت امروزی می تواند در سفر کردن صورت گیرد چرا که بسیاری از خصوصیات زشت و ناپسند و میزان تحمل و صبر افراد در مسافرت مشخص می شود و سفر ما را در جهت رشد شخصیت مان هدایت می کند.

در سفر کردن با بسیاری از مسائل از جمله آداب و سنن قوم های مختلف و تاریخ و فرهنگ مناطق گوناگون آشنا می شویم.

بیرون آمدن از چهار دیواری کوچک خانه های خود و قدم گذاشتن در دنیایی بسیار وسیع تر و گسترده تر از یک خانه دنیایی از تجربه و عبرت آموزی است که همه ما باید گاه به گاه از آن بهره مند شویم.

*******************

انشا درمورد خاطره سفر به شمال

یادم می آید پارسال که می خواستیم به کلاردشت برویم، سه روز در راه بودیم.درراه کوه ها ودرخت هایی را می دیدم که واقعا زیبا بودند آن قدر که تابحال زیبایی آن ها از یادم نرفته است.در این سفر ما با خانواده دایی ام که بسیار باهم صمیمی هستیم در راه بودیم.

من در پیچ و خم جاده های سرسبز شمال،جاده هایی که از دل جنگل های بزرگ می گذشت با شوق و ذوق نشسته بودم و به زیبایی اطراف نگاه میکردم ،هیچ هم احساس خستگی نمی کردم.

در نزدیکی های کلاردشت جایی که جاده از دو سمت به دامنه های سبز و پرگل می رسید ایستادیم تا سرمای عصر آن روز تابستانی را با بلال های داغ شمالی گرما بخشیم و یادم هست که این بلال ها بیشترا ز تمام بلال هایی که تا آن روز خورده بودم چسبید.

*****************

موضوع انشا سفر,انشا در مورد مسافرت رفتن,انشا درمورد سفر خانوادگی,انشا راجع به سفر,انشا انگلیسی درباره سفر,انشا در مورد سفر به مشهد,انشا در مورد سفر به شمال,انشا با موضوع سفر خیالی,انشا با موضوع سفر,انشا با موضوع سفر به کره ماه,انشا در مورد سفر به اصفهان

مقدمه: بیشتر آدم ها به مسافرت علاقه خیلی زیادی دارند چون معتقدند حال آنها تغییر می کند وقتی به مسافرت میروند . این که مسافرت حال روحی و جسمی انسان را خوب می کند و تغییر می دهد بله درست است من هم جزو دسته ای ادم ها هستم که به مسافرت علاقه بسیار زیادی دارم

متن انشا: مسافرت از نظر من موضوع بسیار خوب و زیبایی برای نوشتن است من عاشق مسافرت هستم اما نه هر مسافرتی ادم های زیادی کنارم بوده اند که فقط به مسافرت علاقه مند هستند ولی جا و مکان آن هیچ فرقی برای انها ندارد اما من مسافرت را در نظر خودم رفتن به شهرهای تاریخی و دیدن جاهایی که تاریخ را برایم زنده می کنند هست موزه هایی که ارزش صدبار رفتن را دارند موزه هایی همچون خانه مشروطه و موزه مردم شناسی اولین سفری که پیشنهاد آن را به خانواده ام دادم در عید نوروز سفر به تبریز و رفتن به موزه و مقبرالشعرا بود من علاقه زیادی به تاریخ و شعر دارم و اگر جایی را ببینم که به تاریخ وصل است من حتما به آن جا میروم غرق شدن در کتا ب های تاریخی حس و حال خوبی به من میدهد خانواده ام قبول کردند که بخ تبریز سفر کنیم و به جاهای گشتنی آن برویم مقصد اولمان موزه اذربایجان مقابل مقبرالشعرای شهریار بود وقتی داخل حیاط موزه شدم دوربین عکاسیم را برداشتم و از هر لحظه ای که برای من لذت بخش بود و حس خوبی به من می داد عکس می گرفتم حیاط موزه پر بود از الاچیق هایی که درونش اشیاهای تاریخی میفروختند کیف و کفش ها و قاب های زیبای عکس داخل موزه که رفتم چشمانم درشت تر شد و دهانم باز تر این همه زیبایی ، واقعا زیبا بود دوست داشتم همه جای موزه را ببینم یک اورگ قدیمی در ان جا دیدم و عکس گرفتم کاسه ها و مجسمه هایی ک مظهر زیبایی تمام بودند برایم . چه چیز هایی که در موزه بودند و زیبایی آنهارا هر چقدر از زبان ادمی بشنویم بیشتر باور نمیکنیم بلکه درک زیبایی این اثار فقط با چشم ممکن است زمان زیادی را درون موزه به سز بردیم وقت رفتن بود اما دل کندن از موزه برایم سخت بود کمی اما از خانواده ام خواهش کردم تا سفر های بعدی نیز موزه را در نظر بگیریم بعد از موزه به سمت مقبره الشعرا رفتیم و از کتاب های شاعر بزرگ و عزیز شهریار دیدن کردیم صفایی خاص داشت مقبره الشعرا از همه جای مقبره که دیدن کردیم به سمت ارومیه راه افتادیم دریاچه ارومیه یادم است اخرین باری که به دریاچه ارومیه رفته بودیم و سوار قایق شدیم و کلی خوش گذشت زمانی بود که من هنوز دوران ابتدایی را به سر میبردم و بعد از مدت ها رفتن به دریاچه ارومیه برایم بیشتر جذاب بود رسیدیم به ارومیه و هرچند سوالی بود در ذهن و حس و دنیای خودم که در کدام دریاچه باید سوار قایقی شوم و خوشحالیم را ابراز کنم رسیدم به ارومیه اما دیگر دریاچه ای مثل قبل در ان جاری نبود .

نتیجه: مسافرت حال ادم را خوب می کند ادم ها نظر ها و تصمیم هایشان همیشه با یکیگر متفاوت بوده و هیچوقت انتظار نمیرود نظرات ماانسانها شبیه یک دیگر باشد چرا که این زیبایی ها حاصل تفاوت های افکار ادمی است اینکه ادمی همچون من به موزه علاقه دارد و کس دیگری به مسافرت ب طبیعت این تفاوت ها زیبایی افرین هستند

***************

انشا درباره سفر به مشهد

مقدمه:

زندگی سفری طولانی است که انسان با پیمودن این مسیر از زمانیکه کوچک است و تا وقتی که جوان و بزرگ تر می شود , با به دوش کشیدن کوله باری از تجربیات و خاطرات بار سفر را می بندد و به مقصدگاه ابدی خود می رود.

ما یه خانواده پنج نفره هستیم.

بعد از یه مدت طولانی تصمیم گرفتیم بریم سفر، یک سفر دست جمعی و خانوادگی اما نمیدونستیم کجا بریم.

هر کسی یه پیشنهادی داد

اما بین جاهایی که گفتیم فقط پیشنهاد مامان بود که همه بی هیچ مکثی قبول کردیم.

مامان گفت که بریم زیارت امام رضا

چون تعطیلات زیادی نداشتیم که بخوایم یک هفته بریم سفر، قرار بر این شد که سه چهار روزه بریم.

بابام گفت چون وقت زیادی نداریم بهتره با هواپیما بریم که خیلی تو راه نمونیم و وقت برای گشت و گذار داشته باشیم.

من با موبایلم توی گوگل زدم تور هوایی مشهد که ببینم برای تاریخی که می‌خوایم بریم میتونم از این تورهای مسافرتی بگیرم

دیدم بله دقیقا برای ۳ شب و ۴ روز میتونم تو اون تاریخی که میخوایم بریم

ولی باز گفتم شاید بشه ارزون تر هم پیدا کرد

سرچ زدم تور ارزان مشهد و دیدم با اختلاف قیمت کمی میشه رفت.

همچنین ببینید: انشا درمورد زمستان و روزهای برفی

خلاصه اینکه زنگ زدم و تور مشهد رو رزرو کردم.

خیلی سفر راحتی بود و ما یک ساعت و نیم توی راه بودیم.

خیلی سفر راحت و خوبی بود.

ما واقعا تو اون ۳ شب و ۴ روز که اونجا بودیم

اصلا متوجه گذر زمان نشدیم و بهمون خیلی خوش گذشت.

زیارت امام رضا هم که بهترین قسمت سفر بود.

وقتی وارد حرم میشی انگار که هواش آدم رو سبک میکنه و از همه فکر و خیالایی که داری آزادت میکنه.

در چالیدره که خودش یه مجوعه کامل از تفریحات شامل تله کابین، قایق سواری و رستوران های عالی بود، خیلی خوش گذروندیم.

یه رستوران خوب تو شاندیز رفتیم که واقعا عالی بود هم محیط و هم کیفیت غذاهاش.

در روز آخر هم به همراه کل خانواده چند ساعتی رفتیم بازار مشهد و چند تا سوغاتی خریدیم.

این شد که سفر به مشهد واسه ما یه خاطره عالی و موندگار شد.

نتیجه گیری:

سفر به مشهد یکی از بهترین سفرهای هر ایرانی است.

زیرا علاوه بر مسافرت کردن و عوض شدن حال و هوا، می توانیم با زیارت امام رضا دلم را نیز سبک کنیم و از خداوند حاجت دلمان را بخواهیم.

انشا درمورد سفر به شمال

مقدمه:

جاده شمال با آسمان آبی و ابرهای پراکنده سفید و با باران های گاه و بی گاهش , عطر و بوی دلنشین و هوای دلپذیرش , به یک خاطره خوب در ذهن هر مسافری که به شمال سفر میکند تبدیل شده است .

یکی از سفرهای زندگی من که هم ناملایمات و هم خوشی های زیادی در پی داشت,  سفر به شمال کشور یعنی گیلان بود که یکی از خاطرات خوب زندگی من را رقم زد.

در سفر ما به شمال باران نم نم می بارید و بوی خاک تازه تر شده ,  همه جا را فراگرفته بود. درخت ها بر جاده های پر پیچ و خم شمال مانند چتری سایه انداخته بودند و صدای پرنده ها از گوشه و کنار به گوش می رسید.

اما متاسفانه ترافیک هم از شهرهای دیگر به همراه بقیه مسافران بار بسته بود و به اینجا آمده بود و باز هم تلفات و آسیب ها به چشم می خورد و لحظات تلخی را به وجود می آورد.

اما با این حال گذر کردیم و به مناطق دیدنی گیلان رفتیم تا از مناطق زیبای دیگر هم دیدن کنیم.

به امام زاده ابراهیم رفتیم و برای گذشتگان طلب آمرزش و رحمت کردیم.

به قلعه رودخان رفتیم و از آن همه پله های طولانی و بلند عبور کردیم و به بالای کوه رسیدیم و از میراث فرهنگی اصیل گیلان دیدن کردیم .

تابلوی زیبای قلعه را خریدیم تا برای همیشه لحظات خوب و شیرین و طبیعت زیبای قلعه رودخان را به خاطر بسپریم.

سفر ما ادامه داشت . از مغازه های شهر گیلان که دارای سوغاتی های این شهر نظیر  شیرینی فومن و نان زرین و کوکی های خوشمزه و غذاهای محلی خوشمزه دیدین کردیم و مقداری برای خود و خانواده خود به رسم یادبود خریداری کردیم .

همراه با خانواده به رستوران محلی رفتیم . در منوی آن رستوران  مرغ ترش ,  ترش تره , ماهی شکم پر، باقالی قاتوق و میرزاقاسمی وجود داشت که ما مرغ ترش  را انتخاب کردیم و بسیار خوشمزه بود.

همچنین ببینید: انشا درباره عید نوروز و تعطیلات عید نوروز

در ادامه مسیر به موزه میراث روستایی رشت رفتیم و از صنایع دستی خوش رنگ و زیبای آن جا دیدن کردیم .

همچنین از موزه میرزاکوچک خان جنگلی و جنگل های سراسر پوشیده از درخت های کاج و صنوبر که منظره ی زیبایی آفریده اند دیدن کردیم.

استان گیلان آنقدر زیبا است که هر چه از آن بگویم کم گفته ام.

زمان ما خیلی زود گذشت و تمام شد و ما مجبور به بازگشت شدیم .

در مسیر بازگشت ماهی گیران زحمت کش را دیدیم که تور به دست به سمت دریا می روند .

و می‌دیدیم مزرعه های برنج که عطر برنج تازه خوشه زده همه جا را پر کرده است و همچنین زیتون های خوشمزه که از درخت ها آویزان بودند و رنگ سبز و زیبایش , منظره قشنگی در اطراف و در طبیعت به وجود آورده بود.

سفر ها می آیند و می روند

تنها چیزی که مهم است این است که همراه خود از سفرها چه چیزی را به همراه بیاوریم و چه خاطره ای ثبت کنیم.

انشا در مورد سفر به شمال

مقدمه:

اکثر خانواده ها به خصوص ایرانی ها در روزهای تعطیلی و آخر هفته ها به مسافرت می روند تا به استراحت و تفریح بپردازند .

یکی از پر طرفدار ترین و بهترین شهرها برای مسافرت شمال است .

اگر در عید نوروز و یا تابستان به شمال بروید متوجه تعداد بسیار زیاد مسافران از شهرهای مختلف در شمال می شوید .

شمال ایران به دلیل آب و هوای بسیار خوب و نزدیکی به دریا طرفداران زیادی دارد .

ما در بیشتر تعطیلات چند روزه به همراه خانواده به شمال می رویم .

در آنجا یک ویلا اجاره می کنیم و سعی می کنیم روزهای خوبی را در آنجا سپری کنیم .

پدرم بیشتر به دلیل مشغله کاری شمال را محل بسیار مناسبی برای مسافرت و استراحت می داند .

شب ها که کم کم آفتاب غروب می کند به بیرون میرویم

زیرا هوای شمال در آن ساعت ها بسیار مساعدتر ، دلچسب تر و مناسب است .

به لب دریا که میرویم برادر کوچکترم با شن و ماسه ها مشغول بازی کردن می شود .

خودم سعی می کنم از زیبایی و آرامش بی حد و اندازه دریا نهایت لذت را ببرم .

همچنین ببینید: انشا درباره امام زمان و نیمه شعبان

صدای دریا یکی از بهترین و آرامش بخش ترین صدا های دنیا می باشد .

راستی یادم رفت در مورد جاده شمال بگویم . جاده شمال یکی از بهترین و سرسبز ترین جاده ها در دنیا می باشد .

درختان سرسبز ، دامنه های بسیار زیبا ، گل های رنگا رنگ ، باران نم نم و … جز زیبایی های این شهر می باشند .

شاید یکی از دلایلی که اکثر مردم ایران برای مسافرت و تفریح به شمار می‌روند همین جاده زیبا می باشد

زیرا سرسبزی و خرمی آن بسیار چشم نواز بوده و باعث خستگی نمی شود .

این بود انشای من امیدوارم دوست داشته باشید ..

نتیجه گیری:

کشور ایران شاید یک از زیباترین کشورهای جهان باشد.

دیدن شهرهای مختلف از شمال تا جنوب حال و هوای خاصی به انسان میدهد

و میتواند پر از خاطرات شیرین باشد.

سخن پایانی:

آیا شما هم خاطره ای شیرین از سفرهایتان دارید؟

اگر تمایل دارید زیر همین مطلب خاطره مسافرت خود را برای ما بنویسید تا به نام خودتان آن را منتشر کنیم