رمزگذاری سرتاسری در پیام رسان واتساپ

رمزگذاری سرتاسری در پیام رسان واتساپ

حریم خصوصی و امنیت در DNA ما جریان دارد، و به همین دلیل است که ما رمزگذاری سرتاسری را ارائه دادیم. با رمزگذاری سرتاسری، پیام‌ها، عکس‌ها، فیلم‌‌ها، اسناد، تغییرات وضعیت و تماس‌ها همگی از اینکه به دست افراد ناشایست بیفتند، محافظت شده‌اند.

رمزگذاری سرتاسری واتساپ تضمین می‌کند که فقط شما و مخاطبی که با او در حال ارتباط هستید می‌توانند پیام‌ها را بخوانید و نه هیچ کس دیگر در این میان، حتی واتساپ نمی‌تواند. پیام‌های شما با قفل‌هایی محافظت می‌شوند، و فقط شما و طرف مقابل کلیدهای مخصوص باز کردن قفل و خواندن پیام‌ها را دارید. برای محافظت بیشتر، هر پیامی که می‌فرستید، قفل و کلید مخصوص خود را دارد. همه اینها به طور خودکار اتفاق می افتد: نیازی به فعال سازی تنظیمات یا راه اندازی گفتگوهای محرمانه خاصی برای رمزگذاری پیام‌های خود ندارید.

نکته مهم: رمزگذاری سرتاسری همیشه فعال است. راهی برای غیرفعال کردن این ویژگی وجود ندارد.

 

این صفحه «کد امنیتی را تایید کن» چیست که در صفحه اطلاعات مخاطب می‌بینم؟

برای اطمینان از اینکه تماس‌ها و پیام‌های ارسالی شما رمز گذاری سرتاسری شده باشند، هر یک از گفتگوهای شما کد امنیتی مخصوص خود را دارند.

توجه: فرایند تایید صحت کد امنیتی اختیاری است و فقط برای اطمینان از وجود رمزگذاری سرتاسری پیام‌های ارسالی شما به کار می‌رود.

این کد را هم به صورت یک کد ۶۰ رقمی و هم به عنوان کد قابل اسکن، می‌توانید در صفحه اطلاعات مخاطب ببینید. این کدها برای هر گفتگویی منحصر به‌فرد هستند و طرفین هر گفتگو برای کسب اطمینان از اینکه پیام‌هایشان در این گفتگو رمزگذاری سرتاسری شده‌اند، می‌توانند این کدها را مقایسه کنند. کدهای امنیتی در واقع نسخه قابل دیدن کلید مخصوصی است که شما و مخاطبتان به اشتراک می‌گذارید – و نگران نباشید، این کلید واقعی و اصلی نیست، خود کلید همیشه محرمانه نگه داشته می‌شود.

 

اطمینان از اینکه یک گفتگو رمزگذاری سرتاسری شده است

  1. گفتگو را باز کنید.
  2. روی اسم مخاطب بزنید تا صفحه اطلاعات مخاطب باز شود.
  3. روی رمزگذاری بزنید تا کد قابل اسکن و کد ۶۰ رقمی را ببینید.

اگر شما و مخاطبتان در نزدیکی هم باشید، یکی از شما می‌تواند کد یکی دیگر را اسکن کند یا اینکه کد ۶۰ رقمی را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر شما کد را اسکن کنید و هر دو کد یکی باشند، یک علامت تیک سبز نمایان می‌شود. از آنجا که این دو منطبق هستند، می‌توانید مطمئن شوید هیچکس نمی‌تواند پیام‌های شما را بخواند یا به تماس‌های شما گوش دهد.

اگر این دو کد منطبق نبود، احتمالا شما کد متعلق به یک مخاطب دیگر را اسکن کردید. اگر مخاطب شما به تازگی واتساپ را نصب مجدد کرده یا گوشی خود را عوض کرده، توصیه می‌کنیم کد را بازبینی کرده و سپس کد را اسکن کنید.

اگر شما و مخاطب در نزدیکی هم نیستید، می‌توانید کد ۶۰ رقمی را برای او بفرستید. به مخاطب خود بگویید وقتی کدی که فرستاده‌اید را دریافت کرد، آن را روی کاغذ بنویسد و با چشم با کد ۶۰ رقمی که در صفحه اطلاعات مخاطب در زیر رمزگذاری نشان داده می‌شود، مقایسه کند. برای اندروید، iPhone می‌توانید از دکمه اشتراک‌گذاری از صفحه تایید کد امنیتی استفاده کنید تا کد ۶۰ رقمی را از طریق پیامک، پست الکترونیک یا غیره ارسال کنید.

 

آیا پیام‌ها و تماس‌های من با کسب‌وکارها نیز رمزگذاری سرتاسری شده‌اند؟

همه پیام‌ها و تماس‌های واتساپ با رمزگذاری سرتاسری محافظت شده‌اند. مهم است بخاطر داشته باشید که وقتی با کسب‌وکاری تماس می‌گیرید، افراد متعددی در آن کسب‌وکار ممکن است پیام‌های شما را ببینند. یک کسب‌و‌کار ممکن است برای مدیریت ارتباطات خود – مانند ذخیره، خواندن و پاسخ به پیام‌های شما، شرکت دیگری را استخدام کند.

کسب‌وکارهایی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنید بر اساس سیاست‌های حریم خصوصی خود مسئولیت مدیریت پیام‌های شما را بر عهده دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با خود آن کسب و کار مستقیما تماس بگیرید.

 

چرا واتساپ رمزگذاری سرتاسری ارائه می دهد و چگونه این کار امنیت افراد را تامین می‌کند؟

امنیت جزء اساسی از خدماتی است که واتساپ ارایه می‌دهد. ما رمزگذاری سرتاسری همه پیام‌ها و تماس‌های واتساپ را در سال ۲۰۱۶ کامل کردیم تا هیچ‌کس، حتی خود ما، به محتوای مکالمات شما دسترسی نداشته باشد. از آن زمان، امنیت دیجیتال با اهمیت‌تر نیز شده است. ما شاهد نمونه‌های متعددی از سرقت اطلاعات افراد از طریق هکرهای حرفه‌ای بوده‌ایم که اطلاعات وسیعی محرمانه و شخصی بدست آورده‌اند و از اطلاعات سرقت شده و فناوری برای آسیب رساندن به افراد سوءاستفاده کرده‌اند. برای همین ما قابلیت‌های بیشتر – مانند مکالمه ویدیویی و وضعیت- ارایه کردیم و رمزگذاری سرتاسری را در این قابلیت‌ها نیز گسترش و توسعه داده‌ایم.

واتساپ امکان دیدن محتوای پیام‌ها یا شنیدن تماس‌های شما را ندارد. زیرا رمزگذاری و باز کردن رمز پیام‌های ارسالی واتساپ، بطور کامل روی دستگاه شما انجام می‌شود. پیش از اینکه پیام از گوشی شما ارسال و خارج شود، با قفل امنیتی رمزگذاری می‌شود و فقط گیرنده کلیدهای لازم را دارد. به علاوه، کلیدها برای تک‌تک پیام‌های ارسالی عوض می‌شوند. در حالیکه همه اینها در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، شما می‌توانید با چک کردن کدهای امنیتی روی دستگاه از رمزگذاری سرتاسری اطمینان حاصل کنید.

طبیعتا، این سوال مطرح می‌شود که رمزگذاری سرتاسری برای مقامات مجری قانون چه معنی دارد. واتساپ از زحمات سازمان‌های مجری قانون برای حفظ امنیت افراد در جهان قدردانی می‌کند. بر اساس قوانین و سیاست‌های قابل اجرای، ما به دقت تقاضاهای مقامات مجری قانون را بررسی کرده، اعتبارسنجی کرده و پاسخ می‌دهیم و به درخواست‌های اضطراری اولویت می‌دهیم.