سلام.

این مطلب واسه من که خیییلی جذاب بوده..

امیدوارم شماهم خوشتون بیاد...

من تا حالا فکر میکردم خیلی چیزا بلدم !!!

اما ... !!!! خخخخخخخ هیییییییییییچی بلد نیسم !!! فقط بخون !!

مگه داریم !!!؟؟؟؟ مگه میشه ؟؟!!!!


ریچارد متیو استالمن در دنیای مجازی به عنوان هکر شناخته نمی شود بلکه او را به عنوان رهبر مبلغان نرم افزارهای آزاد می شناسند. اما همین رهبر به علت قدرتی که در برنامه نویسی دارد هکر ماهری هم هست. در ضمن او از دشمنان سرسخت مایکروسافت است.

در دسته بندی هکرها یک هکر کلاه سفید است و در دنیای مجازی تا به حال خرابکاری نکرده ولی مانند هر هکری به حریم شخصی اعتقاد ندارد و می گوید تمام اطلاعات دنیا باید به اشتراک گذاشته شود. 



این هکر آمریکایی کنفرانس های بسیاری درباره هک و هکرها برگزار کرده و چهره هکرهای واقعی را به دنیا نشان داده است. یکی از کارهای معروف او هک کردن قوی ترین سیستم امنیتی مایکروسافت است.

استالمن درحالی که نماینده مایکروسافت در کنفرانس و در حال توضیح دادن همین مثلا قوی ترین سیستم امنیتی بود به شبکه نفوذ کرد و در مقابل همه حضار و تنها در مدت 8 دقیقه، نرم افزار را هک کرد و در فهرست سیاه مایکروسافت قرار گرفت.



DAVID SMITH

خالق ملیسا



آیا تا به حال اسم ویروس ملیسا به گوش شما خورده است؟ این ویروس که فقط از طیق ای میل منتقل می شود، توسط دیوید اسمیت نوشته شد که برای یک دهه کل شبکه پست الکترونیکی را بدنام کرد.

ملیسا یک ویروس ساده است که روی ای میل ها می نشیند و اطلاعاتی ناخواسته را برای همان ای میل ارسال می کند. ملیسا در عرض یک هفته به 80 سرور مختلف دسترسی پیدا کرد و اطلاعات آنها را برای افراد مختلف ارسال می کرد و سپس رمز عبور ای میل را برای دیوید اسمیت می فرستاد تا به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد.

اگرچه تا آن موقع 60 هزار ویروس برای ای میل وجود داشت اما این رویروس خطرناک ترین اعلام شد و حتی خود اسمیت هم نتوانست آن را غیرفعال کند. این ویروس همچنان در دنیای مجازی به فعالیت اش ادامه می دهد.



ROBERT MORRIS

خالقی کرمی که اینترنت را به هم ریخت



رابرت موریس سال 1988 یک کرم اینترنتی طراحی کرد. ویژگی این کرم این بود که نیازی به دانلودشدن نداشت و فقط با بازکردن یک سایت به سیستم کاربر منتقل و در عرض یک ساعت آن قدر تکثیر می شد که حافظه رم را پر می کرد. این کرم در عرض یک هفته حدود یک دهم اینترنت را آلوده کرد و بسیاری از سرورها و سایت ها را به تعطیلی کشاند.

موریس در همان سال دستگیر شد و در حالی که ابراز پشیمانی می کرد، گفت: فقط قصد داشته با یک نفر شوخی کند. او به دلیل آلوده کردن اینترنت بزرگ ترین هکر آن سال شناخته شد و به پرداخت جریمه 15 میلیون دلاری و پاک کردن کل اینترنت از این کرم محکوم شد با اینکه کرم را کاملا از بین برد ولی چون این نرم افزار قابلیت خود تکاملی داشت، هنوز در بعضی قسمت ها نوادگان این کرم به صورت هرزنامه دیده می شوند، موریس با اینکه جریمه شده بود ولی سال های بعد هم دست به اقدامات مشابهی زد.



VLADMIR LEVIN

جیمزباند هکرها



ولادیمیر لوین از قوی ترین هکرهای کلاه قرمز محسوب می شود او اهل سن پترزبورگ روسیه است و یک ریاضیدان برجسته به شمار می رود.

لوین، سال 1994 به سیتی بانک که یکی از بانک های جهانی است تنها با استفاده از یک لپ تاپ ساده نفوذ کرد. در ابتدا نتوانسته بود کار خاصی انجام دهد ولی بعد از یک ماه با پیدا کردن یک حفره امنیتی در سیستم بانک موفق شد به تمام حساب های موجود در این بانک دسترسی پیدا کند. او در ابتدا چند حساب مجازی به وجود آورد و سپس از حساب کاربران تمام جهان مبلغ 10 میلیون و 400 هزار دلار را به حساب مجازی خود منتقل کرد. یک هفته بعد در اثر یک اشتباه کوچک پلیس بین المللی او را شناسایی و دستگیر کرد لوین هنوز در زندان است و به عنوان هکر عمر کوتاهی داشته است ولی به علت حرفه ای عمل کردن به او «جیمزباند هکرها» می گویند.



STEVE JOBS / STEVE WOZNIAK

7 دقیقه و 43 ثانیه مکالمه رایگان



جابز و وزنیاک از بنیانگذاران شرکت اپل هم هکر بودند آن هم از دسته کلاه سیاه! آنها از همان روزگار جوانی با یکدیگر همکار بودند و قسمتی از دوره جوانی خود را به عنوان هکر زندگی کردند. وزنیاک و جایز در زمینه هک تلفن ها و ایجاد ارتباطات بدون هزینه فعالیت می کردند. آنها موفق شدند جعبه های کوچکی طراحی کنند که به مردم اجازه می داد بدون هزینه به مدت 7 دقیقه و 43 ثانیه مکالمه رایگان داشته باشند. بیشتر مشتریان آنها دانشجویانی بودند که برای تحصیل به آمریکا می رفتند و می خواستند برای ارتباط برقرارکردن با خانواده خود هزینه کمتری بپردازند. نرم افزار Skype که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد بعدا براساس ایده جابز و وزنیاک ساخته شد.



KEVIN POULSEN

دانته تاریک



کوین پولسن، متخصص هک از طریق امواج رادیویی است او بیشتر هک های خود را از طریق تلفن همراه انجام داده است. پولسن بارها و بارها به شبکه های تلفنی مانند AT&T نفوذ کرده و سیستم آنها را به مدت چند ساعت و حتی چند روز از کار انداخته است ولی شهرت خود را به علت هک تاریخی مخابرات واحد شبکه رادیویی KIISFM لس آنجلس آمریکا به دست آورد و از آن روز در جامعه هکرها با نام دانته تاریک شناخته شد.

شبکه رادیویی KIISFM در سال 1991 یک مسابقه رادیویی برگزار کرده بود و به برنده مسابقه اتومبیل پورشه مدل S2944 جایزه می داد. در آن زمان پولسن بسیار جسورانه عمل کرد او تصمیم گرفت برنده پورشه باشد سیستم مخابرات را هک کرد و تمام تماس های تلفنی به شبکه رادیویی را مسدود کرد. سپس برای لونرفتن هک دیگری در شبکه تلفنی انجام داد و با شبکه، 102 تماس تلفنی تقلبی برقرار کرد که هرکدام برنده می شدند در حقیقت او برنده شده بود.

از آنجا که فکر برنده شدن او را از سیستم های امنیتی خود غافل کرد همان روز توسط هکرهای FBI هک و دستگیر شد. پولسن که برای بردن جایزه تمام سیستم مخابراتی کشور را مختل کرده بود به 51 ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.



YAN ROMANOVSKY

پسر مافیایی



یان رومانوسکی یکی دیگر از هکرهای مخوف روسی است. او تا به حال صدمات بسیاری به اینترنت وارد کرده است. رومانوسکی که به نام مافیابوی نیز شناخته می شود به سایت هایی مانند یاهو، ای بی، آمازون و... حمله کرده است. 

حملات او ماه ها کار این سایت ها را به تاخیر انداخته و صدمات مالی جدی به آنها وارد کرده است. بعد از حمله سال 1998 او به فروشگاه اینترنتی ای بی تمام حساب های شرکت خالی شد و تا مرز تعطیلی پیش رفت ولی رومانوسکی مقداری از پول ها را برگرداند و گفت اگر ای بی تعطیل شود من سرگرمی شب های تعطیلم را از دست می دهم. 

سرانجام او در فوریه سال 2000 دستگیر شد. در دادگاه هیچکدام از اعمال خود را انکار نکرد. وکیل او گفته بود اگر رومانوسکی می خواست می توانست آسیب های غیرقابل تصوری به شما وارد کند. رومانوسکی از طریق یک اسکریپت به نام Kiddie حملات خود را انجام می داد و تا سال 2000 که او این اسکریپت را در ازای آزادی اش نفروخته بود هیچ کس آن را نمی شناخت و راهی برای مقابله با آن وجود نداشت. امروزه این اسکریپت حداکثر می تواند در حد یک هرزنامه عمل کند و خطری ندارد.



GARY MCKNNON

متواری همیشگی




در سال 2002 یک پیغام عجیب روی صفحه اصلی سایت ارتش آمریکا ارسال شد «سیستم امنیتی شما مختل شد. من به تنهایی این کار را کردم».

مک کینن، مدیر یک شرکت کامپیوتری اسکاتلندی است. او اولین کسی بود که موفق شد یک نفره تمام سیستم های قوای دریایی، زمینی و هوایی ارتش آمریکا به همراه ناسا و 97 شرکت عظیم کامپیوتری را در عرض یک شب هک کند.

مک کینن معتقد بود آمریکا اطلاعات محرمانه ای را روی سرورهای خود نگهداری می کند و می خواست به آنها دسترسی پیدا کند البته نتیجه هک های یک شبه او تنها خسارت 700 هزار دلاری بود که به آمریکا وارد شد. مک کینن بعد از انجام این هک از اسکاتلند فرار کرد و تا به امروز پیدا نشده است. به همین دلیل اسرار هک او هنوز فاش نشده است.



GEORGE HOTZ

سونی را به زانو درآورد



جورج هاتز بزرگ ترین هکر سال 2011 است. هاتز اسم مستعار است و تا به حال اسم واقعی او معلوم نشده ولی همه ما او را با هک کردن شرکت سونی و دستگاه پلی استیشن 3 می شناسیم. از آن موقع او را به عنوان هنرمند هکرها نیز شناخته شده روش فرار از زندان او شاهکاری در دنیای هک محسوب می شود. 

او توانست با استفاده از روش ابداعی خودش تمام اطلاعات استفاده کنندگان از PS3 از اسم گرفته تا شماراه حساب و آدرس محل سکونت را دربیاورد و شناسایی هم نشود. هاتز این حمله را در دو نوبت انجام داد و در هر دو نوبت هم پیروز شد و سونی را تا مرز سقوط پیش برد. 

او در آوریل همان سال روش فرار از زندان خود را به صورت عمومی انتشار داد و شرکت سونی را بسیار عصبانی کرد زیرا با این روش بازی های PS3 هم که گفته شده بود کرک نمی شوند، کرک شدند. به این ترتیب سونی تا هنگامی که برای این محصول بازی تولید می کند متحمل ضرر و زیان خواهد شد.



WILLIAM NAPSTER

ضربه به کل اینترنت

اوایل سال 2001 شرکت نورتون آنتی ویروس اعلام کرد سیستمی طراحی کرد که می تواند تمام ویروس های دنیای مجازی را شناسایی و غیرفعال کند. شب همان روز پیامی روی سیستم مرکزی شرکت نورتون ظاهر شد که نوشته بود «لطفا حرف خود را پس بگیرید». نورتون به آن پیغام جواب نداد و دوباره اعلام کرد که از کل اینترنت محافظت می کند. 

صبح روز بعد هیچ سیستمی به اینترنت متصل نمی شد و دنیای مجازی به صورت کامل از کار افتاده بود. این بزرگ ترین هک ثبت شده در تاریخ است هکر گمنام آن که البته با نام هایی چون ویلیام نپستر یا ساترال هم از او یاد می کنند اعلام کرد ویروسی در اینترنت پخش کرده که آن را از کار بیندازد. 

او این کار را فقط برای رقابت با شرکت نورتون انجام داده تا دیگر هیچ شرکتی ادعای امنیت کامل نکند. هکر گمنام، شب همان روز اعلام کرد فقط به خاطر اینکه می خواهد تنها دخترش در آینده دنیای شادتری داشته باشد اینترنت را دوباره راه اندازی می کند ولی ویروس را فقط غیرفعال می کند و اگر روزی دوباره لازم شد آن را فعال خواهد کرد. تا به امروز 40 درصد از ساختار این ویروس شناخته شده ولی هیچ کس قادر به حذف آن نبوده است.

منبع : برترین ها





مرتبط :

  1. 10 هکر مشهور دنیا را بشناسید! - Bartarinha.IR | برترین ها

    www.bartarinha.ir › دانش و فناوری › اینترنت
    Translate this page
    این هکر آمریکایی کنفرانس های بسیاری درباره هک و هکرها برگزار کرده و چهره هکرهای واقعی را به دنیا نشان داده است. یکی از کارهای معروف او هک کردن قوی ترین سیستم ...

    • Image result for ‫هکران معروف دنیا‬‎
    • Image result for ‫هکران معروف دنیا‬‎
    • Image result for ‫هکران معروف دنیا‬‎
    • Image result for ‫هکران معروف دنیا‬‎
    More images for هکران معروف دنیا

  2. معرفی برترین هکران ایران - آشیانه هک

    ashiyanehack.ir/post/210
    Translate this page
    برچسب ها : 10 هکر برتر ایران، معرفی هکران، بزرگترین هکران ایران، i; آشیانه هک، گوگل، الکسا، یاهو، .... کوچکترین هکر دنیا از نظره سنی+ عکس (بازدید 4784 بار).
  3. این 3 دختر معروف ترین هکر در جهان هستند + عکس

    www.parsnaz.ir/news_detail_7024.html
    Translate this page
    این 3 دختر معروف ترین هکر در جهان هستند + عکس. 3- یانگ : یک معلم تراز بالا در شانگهای است.وی که مشغول آموزش راه های مقابله به هکرها در چین است خود نیزجزو برترین ...
  4. لیست سیاه هکرا معروف دنیا مجازی ایرانیان

    hakeran-marof.rozblog.com/ - Translate this page
    لیست سیاه هکرا معروف دنیا مجازی ایرانیان,لیست سیاه هکرا معروف دنیا مجازی ایرانیان.
  5. 9 هکر معروف را بشناسید - خبرآنلاین

    www.khabaronline.ir/detail/232098/ict/internet
    Translate this page
    Jul 31, 2012 - ریچارد متیو استالمن در دنیای مجازی به عنوان هکر شناخته نمی‌شود بلکه او را به عنوان رهبر مبلغان نرم‌افزارهای آزاد می‌شناسند. اما همین رهبر به علت قدرتی ...
  6. هکران معروف دنیا - گروه هک ارتش سرخ

    hacksorkh.lxb.ir/post/1
    Translate this page
    هکران معروف دنیا. George Hotz: سونی را به زانو درآورد...! جورج هاتز بزرگ ترین هکر سال 2011 است. هاتز اسم مستعار است و تا به حال اسم واقعی او معلوم نشده ولی همه ما او را ...
  7. هکران معروف در عین گمنامی ! - انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

    www.nooreaseman.com › ... › اینترنت و شبکه
    Translate this page
    Jun 27, 2011 - 1 post - ‎1 author
    Anonymous به معنای بی نام یا ناشناس امروزه مشهورترین گروه هکری دنیای مجازی محسوب می شود که ماهی نیست سرخط اخبار را به خود اختصاص ندهد.
  8. لیست سیاه هکرا معروف دنیا مجازی ایرانیان

    wrestling1.ucom.ir/
    Translate this page
    لیست سیاه هکرا معروف دنیا مجازی ایرانیان. لیست سیاه هکرا معروف دنیا مجازی ایرانیان. لیست سیاه هکرا معروف دنیا مجازی ایرانیان. I LOVE MOHAMMAD Messengerمن ...
  9. این 9 هکر مشهور جهان / تصاویر

    www.entekhab.ir/.../این-9-هکر-مشهور-جهان-ت...
    Translate this page
    Entekhab
    Aug 1, 2012 - این هکر روسی کنفرانس‌های بسیاری درباره هک و هکرها برگزار کرده و چهره هکرهای واقعی را به دنیا نشان داده است. یکی از کارهای معروف او هک کردن ...
    1. چرا در ایران ما اینگونه هکرها عزیزند ؟ چرا همه دوست دارند یک هکر ...

      www.cloob.com/timeline/answer_223_855894
      Translate this page
      Dec 22, 2007 - واسه همین هم شرکت های معروف امنیتی از هکر های بزرگ استفاده میکنن یه برنامه نویس هرچقدر هم وارد باشه نمیتونه جلو یه هکر که تخصصی کار میکنه رو  ...
    2. آشنایی با مشهورترین هکر‌های جهان - همشهری آنلاین

      www.hamshahrionline.ir/details/230066
      Translate this page
      Sep 15, 2013 - همشهری‌انلاین: واژه هکر همیشه برای کاربران واژه ترسناکی بوده و هست. چرا که در ... در اینجا می‌خواهیم شما را با هکر‌های معروف جهان آشنا کنیم: اولین هکر  ...
    3. مصاحبه با بزرگترین هکران دنیا The Bigger Picture: Hackers ...

      www.downloadha.com/.../مصاحبه-با-بزرگترین-هکرا...
      Translate this page
      یک مصاحبه 20 دقیقه ای با یکی از عضوهای گروه معروف Anonymous که شما را بیشتر با او آشنا می کند . این گروه یکی از بهترین گروه هکرهای دنیا می باشند که چندی پیش.
    4. جورج هاترز خدای هک و همینطور اسطوره ی من تو هک - آپارات

      www.aparat.com/.../جورج_هاترز_خدای_هک_و_همینطور_ا...
      Translate this page
      Oct 9, 2014 - shayan hip hop جورج هاترز یکی از برترین هکر های دنیا محسوب میشود او با هک کنسول پلستیشن3 سونی معروف است او همین طور یک بار توانسته ...
    5. هکر - زندگی نامه هکران بزرگ

      hak0.mihanblog.com/extrapage/zendeginameh
      Translate this page
      می‌گویند اگر هکر خوبی باشید، همه، شما را می‌شناسند اما اگر هکر بزرگی باشید، هیچ‌کس شما را نمی‌شناسد. در همه جای دنیا، هکرها را مثل فوق جاسوسانی می‌شناسند که عشق فناوری‌های پیشرفته ... در این گزارش، معروف ترین هکرهای کلاه سفید هم معرفی شده اند.
    6. ۳ هکر معروف جهان خانم هستن !+ عکس - اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

      www.momtaznews.com/3-هکر-معروف-جهان-خانم-هستن-...
      Translate this page
      وی به عنوان یک هکر جزو و بهترین هاست و بهترین بوتر جهان محسوب میشود. ... مدل موهای ریحانا خواننده معروفجهان گردآوری توسط گروه آرایش و زیبایی ممتازنیوز مدل موهای ...
    7. موضوع: مصاحبه با یکی از خطرناک ترین تیم های هکر ایرانی - وی بی ایران

      www.vbiran.ir › بخش عمومی و مفید سایت › بحث آزاد
      Translate this page
      Feb 17, 2012 - 8 posts - ‎6 authors
      این اسم مخفف کلمات Black Hat Group هست و به معنی گروه هکران کلاه سیاه، ... آیا امنیت پرشین بلاگ از دیگر سرویس های وبلاگدهی معروف کمتر بود؟
    8. ارتش سایبری ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

      https://fa.wikipedia.org/.../ارتش_سا...
      Translate this page
      Persian Wikipedia
      ارتش سایبری ایران / ارتش هکران حرفه ای (به انگلیسی: Iranian Cyber Army) نامی است که افراد نامشخصی برای فعالیت‌های سایبری خود روی اینترنت به کار می‌برند.
    9. امیر سلیمانی معروف به (امیرنادان) - معرفی یک چهره محبوب

      amirnadan.persianblog.ir/post/2/
      Translate this page
      یکی از بزرگترین بلاگر ها و هکر های ایرانی: امیر سلیمانی معروف به (امیرنادان). نویسنده: شیرین رمضانی - سه‌شنبه ٢٤ اردیبهشت ،۱۳٩٢. AmirNadan- امیر سلیمانی  ...
    10. ۱۰ هکر مشهور جهان - روزنه

      www.rozanehonline.com/.../۱۰-هکر-مشهور-جهان.html
      Translate this page
      Aug 31, 2013 - ۱۰ هکر مشهور جهان.حتما در مورد تهدیدهای اینترنتی تا به حال چیزهایی شنیده اید. ویروس، تروجان، جرم سایبری، بات نِت، فیشینگ و … واژه‌هایی هستند که ...
    11. Search Results

      1. بهترین هکران - پـرتـال پـدیـدا

        www.padida.ir/tag/بهترین-هکران/
        Translate this page
        او اولین کسی بود که موفق شد یک نفره تمام سیستم های قوای دریایی، زمینی و هوایی ارتش آمریکا به همراه ناسا و ۹۷ شرکت عظیم کامپیوتری ... با ۹ هکر معروف جهان آشنا  ...
      2. دعا کنید یکی از بزرگترین هکران دنیا خوب شود تا سایت شما ...

        www.ghatreh.com/.../دعا-کنید-یکی-بزرگترین-هکرا...
        Translate this page
        Jan 9, 2010 - یکی از معروف ترین هکرهای جهان که به همکاری در بزرگ ترین سرقت قرن در آمریکا متهم است، با ادعای ابتلا به اوتیسم &#4.
      3. هکران تاریخ ساز دنیا www.tebyan-zn.ir

        www.tebyan-zn.ir/up/200mohammad/.../default.html
        Translate this page
        هکران تاریخ ساز دنیا ; حتما در مورد تهدیدهای اینترنتی تا به حال چیزهایی شنیده اید. ویروس، ... خود واژه هکر از همه ترسناک تر است. کاربران ... امر به معروف و نهی از منکر.
      4. معروف ترین خانم ها که قربانی هکرها شدند +عکس

        www.irannaz.com/news_detail_17372.html
        Translate this page
        به دنیا آمدن نوزاد در میان ترافیک شدید شهری! ... اسکارلت جوهانسون، بازیگر و خواننده معروف آمریکایی دانمارکی از دیگر قربانیان هکرهاست. ... پاریس هیلتون در سال 2005 و پیش از ظهور آی فون، یک هکر 17 ساله تمامی شماره های شخصی این هنرپیشه، خواننده و  ...
      5. پاتوق کده » بهترین هکر ایران

        www.patoghkade.com/بهترین-هکر-ایران/
        Translate this page
        این هکر که پس از رمزگشایی در نامه ای بلند به جهان نوشته که بدون کمک فرد یا سازمانی است و به تنهایی این کار را انجام داده است ذکر کرده من هکری هستم با تجربیات ...
      6. گروه هکران در لاین - بدونیم - صفحه اصلی

        eestekhdam.bedoonim.com/.../گروه+هکران+در+لاین.ht...
        Translate this page
        یکی از بزرگترین تیم هکر های دنیا که بسیار قدرتمند می باشند . ... توسط برخی از هکران معروف سفید ( دوستدار امنیت ) تایید می شود که مراقب استفاده از این نرم ا
      7. شایعه: مستر بین، کمیدین معروف دنیا مسلمان شد - خبرگزاری ...

        www.khaama.com/persian/archives/7920
        Translate this page
        Khaama Press
         Rating: 5 - ‎1 vote
        صفحه نخست » Uncategorized » شایعه: مستر بین، کمیدین معروف دنیا مسلمان شد ... هکران خبر زخمی شدن باراک اباما را از صفحه اسوشیتید پرس منتشر ساخت.
      8. نفوذ معماری شیطانی فراماسونری در مسجد قدس تهران - هکران ...

        antifbi.parsiblog.com/-1672586.htm
        Translate this page
        خودم را قانع کردم که به قول معروف دنیا را نباید سخت گرفت. این هم برای خودش ابتکاری است. حتما کلی فکر بکر،نیرو و هزینه به کار رفته تا این بنا با این عظمت و  ...
      9. 10 هکر معروف دنیا را بشناسید ! - میکرو بلاگ طراحان وب ایران

        ume.ir/view/post:797386
        Translate this page
        Feb 22, 2014 - 10 هکر معروف دنیا را بشناسید ! - سایت برق الکترونیک ایرانیان Ω الکترونیکا... Richard Matthew Stallman مایکروسافت را پکاند ...! ریچارد متیو ...
      10. هکرهای ایرانی در سال 92 | آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت ...

        www.itsn.ir/?p=17133
        Translate this page
        Mar 22, 2014 - من با خوندن این متن فقط یه فاتحه برای دنیای هک ایران میخونم چرا که فقط .... افردای ک گفتین جزو برترینا هسن ولی خعلی از هکرا معروف نامبرده نشده.