بمب جدید هیدروژنی کره شمالی+عکس و فیلم انفجار

بمب جدید هیدروژنی کره شمالی+عکس و فیلم انفجار

بمب جدید هیدروژنی کره شمالی+عکس و فیلم انفجار

بمب جدید هیدروژنی کره شمالی+عکس و فیلم انفجار


http://images.khabaronline.ir/images/2016/1/16-1-6-115410maxresdefault.jpg


دولت کره شمالی روز چهارشنبه  اعلام کرد با موفقیت دست به آزمایش یک بمب هیدروژنی زده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از واشنگتن پست شبکه تلویزیون دولتی کره شمالی امروز با اعلام این خبر افزود: کره شمالی مجبور به توسعه زرادخانه سلاح های هسته ای خود به دلیل ادامه سیاست های خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ است.

در صورت صحت این خبر، این اقدام دولت کره شمالی گام مهم دیگری در توسعه زرادخانه هسته ای این کشور منزوی است.

گوینده خبر تلویزیون دولتی کره شمالی افزود دولت پیونگ یانگ یک دولت مسئول است و متعهد به عدم استفاده از سلاح های هسته ای پیش از حمله است و متعهد است تا فناوری این نوع سلاح ها را در اختیار دیگران قرار ندهد.

در این خبر تاکید شد با این آزمایش دولت کره شمالی هم به جمع قدرت های اتمی برتر دنیا پیوست.

ادعای آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی هنوز به تایید طرف های خارجی نرسیده است. دولت پیونگ یانگ تا کنون سه مرتبه دست به انجام آزمایش اتمی زده است که با واکنش منفی کشورهای غربی و حتی دولت پکن -متحد اصلی دولت پیونگ یانگ- مواجه شده است.

خبر آزمایش بمب هیدروژنی دو روز مانده به سالروز تولد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام شده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

کره شمالی :با موفقیت بمب هیدروژنی آزمایش کردیم

اقدام دولت کره شمالی در شرایطی که تنش ها و اختلافات این کشور با همسایه متخاصم جنوبی به مثابه آتش زیر خاکستر بوده و مناقشات ارضی و مرزی در دریای جنوبی چین بین پکن و دیگر کشورها از جمله آمریکا بالاست، می تواند بسیار تحریک آمیز باشد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد کشورش به منظور دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود بمب هیدروژنی تولید کرده است. این ادعا با شک و تردید ناظران مواجه شد و برخی ناظران اعلام کردند ممکن است رهبر کره شمالی به دلیل ایجاد مشروعیت داخلی برای خود "بلوف" می زند.

در صورت تایید انجام آزمایش بمب هیدروژنی از سوی دولت کره شمالی، پیش بینی می شود جامعه جهانی واکنشی منفی به این اقدام نشان دهد.

نخستین بار دولت ایالات متحده آمریکا در سال 1952 دست به انجام آزمایش بمب هیدروژنی زد و سپس یک سال بعد اتحاد جماهیر شوروی نیز این نوع بمب را آزمایش کرد. پس از این دو کشور دولت های  بریتانیا ، فرانسه و چین هم دست به تولید و آزمایش بمب های هیدروژنی زدند. تنها 5 کشور عضو دایم شورای امنیت دارای بمب های هیدروژنی هستند.



******************


تابناک ، کره شمالی ، آزمایش ، بمب هیدروژنیتابناک ، کره شمالی ، بمب هیدروژنیکره شمالی ، بمب هیدروژنی ، آزمایش

واکنش‌های جهانی به آزمایش هیدروژنی کره شمالی