کسب و کارهای اینترنتی در آینده چگونه خواهد بود؟

کسب و کارهای اینترنتی در آینده ای نزدیک

کسب و کارهای اینترنتی در آینده چگونه خواهد بود؟

پنج تغییر بزرگ در آینده کسب و کارهاى اینترنتى که در حال اتفاق افتادن است و در صورتیکه هر چه زودتر دست به اقدام نزنیم، آینده کسب و کار ما در خطر خواهد بود:


  تلفن هاى همراه و تبلت

پیش بینى جدیدى که چند روز پیش منتشر شده، تخمین مى زند که تا سال ٢٠١٧ حدود ٩٠٪ وب گردى ها و استفاده از اینترنت، با تلفن همراه و تبلت خواهد بود. بنابر این تا حدود ٣ سال دیگر از هر ١٠ نفرى که از اینترنت استفاده مى کنند، ٩ نفر از طریق موبایل و تبلت به اینترنت دسترسى دارند. و این سوال پیش خواهد آمد که “آیا وب سایت ما و منابع آنلاینى که داریم، براى استفاده روى موبایل و تبلت بهینه شده یا نه؟”

در این مورد مى بایست طراحى وب، بصورت Responsive یا واکنش گرا انجام گردد که کلیه  مطالب و امکانات سایت ما، بصورت داینامیک بر روى تمام دستگاه هاى موجود مانند موبایل و تبلت، با ابعاد مختلف، قابل رویت باشد.

مورد دیگر اینکه افراد در استفاده از موبایل و تبلت، کمتر از مرورگرها استفاده مى کنند و ترجیح مى دهند از اپلیکیشن هایى استفاده نمایند که اطلاعات لازم را از طریق اینترنت دریافت کرده و در قالب یک اپلیکیشن به مخاطب نمایش مى دهد.

 

٢-  مقالات و مطالب متنى

دومین تغییر عمده اینست که مقالات متنى، روزبه روز کمتر خوانده مى شوند و روز به روز حوصله و تمرکز مردم در اینترنت کمتر خواهد شد.

بنابراین مطالب، روز به روز کوتاه تر شده و عکس ها جایگزین متن ها مى گردند.

مقالات و مطالب آموزشى، عکس محورتر خواهند شد و تا حد ممکن از عکس هایى استفاده مى شود که نه تنها تزئینى باشند، بلکه بخش اصلى مطلب را به مخاطب منتقل نماید و مخاطب با دیدن این عکس ها بیشتر به محتواى مقاله پى ببرد.

استفاده از اینفوگرافیک ها روز به روز مرسوم تر خواهد شد. اینفوگرافیک ها داراى قالب گرافیکى جذابى هستند که محتوا و مطلب ما را بصورت گرافیکى به مخاطب نمایش مى دهد. به کمک اینفوگرافیک ها، در زمان بسیار کوتاهى، اطلاعات زیادى را به مخاطب منتقل مى کنیم.

 

٣-  رسانه هاى اجتماعى موبایلى

تغییر بسیار مهم دیگر استفاده از رسانه هاى اجتماعى است که بر روى موبایل ها نصب مى گردد. حتى کارشناسان اینترنت دنیاهم پیش بینى نمى کردند که رسانه هاى اجتماعى موبایلى به این سرعت در بین مخاطبان محبوب شود و رقیب جدى سایتهاى بزرگى مانند facebook و LinkedIn گردند. این سایت هاى بزرگ روز به روز در حال افت هستند و دلیل آن سهولت استفاده از موبایل است. دلیل دیگر این است که رسانه هاى اجتماعى به راحتى از روى فهرست مخاطبان شما، دوستان شما را پیدا کرده و تماس با آنان بسیار راحت تر خواهد بود. بهمین دلیل در سالهاى آینده یکى از قویترین رسانه هاى بازاریابى، همین رسانه هاى اجتماعى موبایلى خواهند بود. این روش با سرعت در حال جایگزینى ” بازاریابى ایمیلى ”  email-marketing مى گردد.

 

٤-  افزایش نقش ویدیو

آمار نشان مى دهد در هر روز، ٣ میلیارد فیلم در یوتیوب مشاهده مى شود. ٥٠٪ جستجوهاى گوگل در سال ٢٠١٤ جستجوى فیلم است نه مقالات متنى یا عکس.

علاقه مردم به آموزشهایى که از طریق ویدیو ارائه مى گردد روز به روز بیشتر مى گردد. به این دلیل که بجاى خواندن یک کتاب، در عرض چند دقیقه، آموزش تصویرى راخیلى ملموس تر و تأثیرگذارتر خواهند دید.

٥-  سنسورهاى هوشمند موبایل

مهمترین و جذاب ترین تغییر بزرگ در دنیاى کسب و کار اینترنتى استفاده بجا از سنسورهاى هوشمند موبایل است.

آیا تا به حال فکر کرده اید که اغلب گوشى هاى هوشمند، سنسورهاى زیادى دارند. سنسورهایى چون شتاب سنج، رطوبت سنج، دماسنج، تشخیص حالت چهره، ضربان قلب و سرعت حرکت، که قابلیت تشخیص حالات روحى دارنده آن را دارند.

وقتى گوشى موبایل هوشمند در دست شماست، این گوشى براحتى میتواند ضربان قلب شما را، سرعت حرکت شما را و بکمک رطوبت سنج، میزان اضطراب شما را شناسایى کرده و با ترکیب این موارد تشخیص دهد که آیا شما در شرایط خوبى هستید یا خیر. به کمک این اطلاعات میتوان تشخیص داد که آیا مشترى ما در شرایط مناسبى جهت بازاریابى هست یا خیر.

آینده ى بازاریابى اینترنتى در اپلیکیشن هاى موبایلى خلاصه مى شود که قبل از اینکه یک پیام بازاریابى به مشترى ارسال کنند، شرایط مشترى را به کمک این سنسورها بررسى کرده و در بهترین زمان و لحظه ممکن و در بهترین شرایط، پیام بازاریابى را بر روى گوشى شما منتشر خواهند کرد. این پیامها مى توانند کاملاً منحصر بفرد باشند و با توجه به شرایط هر فرد و اطلاعاتى که از آن فرد موجود است، میتوان پیامهاى بازاریابى متفاوتى را به افراد مختلف فرستاد.