نام‌های کاربری در پیام رسان ایتا

نام‌های کاربری در پیام رسان ایتا

نام‌های کاربری در پیام رسان ایتا

 

 نام‌های کاربری چیست و چگونه می‌توانم یک نام کاربری ثبت کنم؟

شما می‌توانید یک نام کاربری عمومی در ایتا تعیین کنید. با این کار دیگر کاربران می‌توانند شما را از طریق نام کاربری‌تان بیابند. طبیعتا افرادی که شما را می‌یابند، قادر به ارسال پیام برای شما خواهند بود، حتی اگر شماره‌ی شما را نداشته باشند. اگر شما با این موضوع راحت نیستید، توصیه می‌کنیم نام کاربری در ایتا ایجاد نکنید.
نام‌های کاربری و جستجو با نام کاربری در بیشتر برنامه‌های رسمی پشتیبانی می‌شوند. شما می‌توانید یک نام کاربری در تنظیمات ایجاد کنید.

 لینک شخصی چیست و چطور عمل مى کند؟

اگر شما در ایتا یک نام کاربری ایجاد کرده باشید، می‌توانید به افراد پیوندی با نام کاربرى خود بصورت eitaa.com/username بدهید. باز کردن این لینک در تلفن آنها، به طور خودکار برنامه ایتا را اجرا و یک گفتگو با شما را باز می‌کند. شما می‌توانید پیوند نام کاربری را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. آن را روی کارت ویزیت چاپ کنید یا روی سایتتان بگذارید. با این روش مردم می‌توانند بدون دانستن شماره تلفن‌تان، با شما در ایتا تماس بگیرند.

 استفاده از چه کاراکترهایی در نام کاربری مجاز است؟

شما می‌توانید از z-a ،9-0 و زیر خط (_) استفاده کنید. نام‌های کاربری غیرِحساس به حالت حروف هستند ،اما ایتا نام را با حروف بزرگ نگهداری می‌کند (یعنی Eitaa و eitaa یک کاربر واحد هستند) نام کاربری باید دستکم ۵ حرف داشته باشد.

 آیا من به یک نام کاربری نیاز دارم؟

انتخاب نام کاربری امری دلخواه است. به یاد داشته باشید که نام‌های کاربری ایتا عمومی هستند و انتخاب یک نام کاربری این امکان را برای دیگران مهیا می‌کند که شما را در جستجوی سراسری بیابند و برایتان پیام بفرستند، حتی اگر شماره‌تان را نداشته باشند. اگر با این موضوع راحت نیستید، پیشنهاد می‌کنیم نام کاربری ایجاد نکنید.

 اگر کسی مرا با نام کاربری‌ام بیابد و برایم پیام بفرستند و من پاسخ دهم، آیا به شماره من دست خواهد یافت؟

خیر. هیچ کدام از طرفین شماره تلفن دیگری را نخواهد دید. شبیه وقتی که شما به شخصی که در یک گروه ایتا می‌بینید، پیام می‌فرستید. یک استثنا برای این هست: مانند حالتی که در همه پیام‌های ایتا برقرار است. اگر شما شماره کسی را به عنوان یک مخاطب ذخیره کرده باشید و به او پیامی بفرستید، صرفنظر از این که چگونه چت با آن شخص را باز کرده باشید، شماره شما نیز برای او نمایان می‌گردد. درست مانند پیامک. چه از طریق منوی مخاطبان باشد، چه جستجوی سراسری با نام کاربری، چه پیوند eitaa.com و یا از صفحه‌ی اعضای گروه.

 چگونه نام کاربری‌ام را حذف کنم؟

به تنظیمات بروید و یک نام کاربری خالی ذخیره کنید. با این کار نام کاربری شما حذف می‌شود و دیگران ازاین پس قادر به یافتن شما از طریق جستجو نخواهند بود. این مساله روى گفتگوهای موجود تأثیری نمی‌گذارد.

آیا ایتا به صاحبان کانال در تلگرام خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد؟

بله. تمام کانال‌های تلگرام که در سامانه صدور شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) وزارت ارشاد ثبت شده‌اند پیش از این در ایتا رزرو شده و در اختیار سازندگان آن‌ها قرار می‌گیرند. شناسه سایر کانال‌های پرمخاطب تلگرام هم تا مدت زمان محدودی پس از عرضه ایتا، در صورت تقاضای سازنده (creator) در اختیار آن‌ها قرار خواهند گرفت.

برای ساخت کانال در ایتا با شناسه مشابه تلگرام چه کنیم؟

اگر شناسه مد نظر شما آزاد باشد که مشکلی نیست. اگر کانال تلگرامی با حداقل پنج هزار عضو دارید که شناسه آن در ایتا در دسترس نیست، کافی است درخواست خود را در ایتا به @support ارسال کنید. بعد از تایید درخواست، در تلگرام وارد مدیریت کانال خود شده و پیغام زیر را در قسمت bio یا مشخصات کانال درج کنید:
آدرس این کانال در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/yourID
(بجای yourID شناسه کانال تلگرام خود را درج نمائید)
مجددا وارد ایتا شوید و یک کانال با شناسه موقت دلخواه بسازید. سپس شناسه موقت و شناسه‌ای که در تلگرام داشته‌اید را به @support بفرستید تا شناسه اصلی شما جایگزین شناسه موقت شود.