سوالات متداول چت و گفتگو در پیام رسان واتساپ

سوالات متداول چت و گفتگو در پیام رسان واتساپ

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

1-چگونگی پاسخ به یک پیام

2-چگونگی اشاره کردن به شخصی در گروه

3-درباره آخرین بازدید و آنلاین بودن

4-چگونگی سنجاق کردن گفتگو

5-ارتباط و گفتگو با کسب‌وکارها

6-چگونگی غیرفعال کردن اعلان‌های دریافتی از کسب‌وکارها

7- چگونگی استفاده از کلیک برای گفتگو

 

 

1) چگونگی پاسخ به یک پیام

هنگام پاسخ دادن به یک پیام خاص در گفتگوی فردی یا گروهی، می‌توانید از ویژگی پاسخ دادن استفاده کنید.

پاسخ به یک پیام

اندروید

روی پیام بزنید و نگه دارید، سپس پاسخ  را بزنید. پاسخ خود را بنویسید و ارسال را بزنید. یا اینکه، پیام را به راست بکشید تا پاسخ دهید.

برای پاسخ خصوصی به کسی که پیامی در گروه فرستاده است، روی پیام بزنید و نگه دارید و سپس گزینه‌های بیشتر  > پاسخ خصوصی را بزنید.

 

‏iPhone

روی پیام بزنید و نگه دارید، سپس پاسخ را بزنید. پاسخ خود را بنویسید و ارسال را بزنید

  • یا اینکه، پیام را به راست بکشید تا پاسخ دهید.

برای پاسخ خصوصی به کسی که پیامی در گروه فرستاده است، روی پیام بزنید و نگه دارید و سپس بیشتر > پاسخ خصوصی را بزنید.

 

واتساپ وب و دسکتاپ

نشانگر ماوس را روی پیام نگه دارید و سپس منو  > پاسخ را کلیک کنید. پاسخ خود را بنویسید و ارسال را کلیک کنید.

برای پاسخ خصوصی به پیامی که کسی در یک گروه فرستاده است، ماوس را روی پیام نگه دارید و سپس منو  > پاسخ خصوصی را کلیک کنید.

توجه: اگر بخواهید قبل از ارسال پاسخ، آن را لغو کنید، روی علامت «x» در کنار پیام بزنید یا کلیک کنید.

 

 

 

 

2) چگونگی اشاره کردن به شخصی در گروه

برای اشاره کردن به شخص خاص در گفتگوی گروهی، علامت «@» را بنویسید و نام مخاطب را انتخاب کنید. وقتی به کسی اشاره می‌کنید، آن شخص اعلان هشداری دریافت می‌کند که نشان می‌دهد شما به او اشاره کرده‌اید.

توجه: اشاره به یک شخص در گفتگوی گروهی هرگونه تنظیمات بی‌صدا کردن را که آن شخص برای آن گروه تنظیم کرده است، لغو می‌کند، مگر اینکه او اعلان هشدار برای پیام‌های دریافتی از شما را بی‌صدا کرده باشد.

اگر از گروهی دور بوده باشید، می‌توانید با زدن روی دکمه «@» در گوشه پایین گروه، خیلی سریع به پیام‌هایی که در آن‌ها به شما اشاره شده یا به پیام‌هایتان پاسخ داده شده را مشاهده کنید.

 

 

 

3) درباره آخرین بازدید و آنلاین بودن

آخرین بازدید و آنلاین بودن به شما می گوید که مخاطبان شما آخرین بار چه هنگام از واتساپ استفاده کرده‌اند یا اینکه آیا آنلاین هستند.

اگر مخاطب آنلاین باشد، یعنی واتساپ در پس زمینه باز روی دستگاه آنها است و به اینترنت متصل هستند. هرچند، به این معنی نیست که مخاطب لزوما پیام شما را خوانده است.

آخرین بازدید به آخرین زمانی که مخاطب از واتساپ استفاده کرده است، اشاره دارد. شما می‌توانید از طریق تنظیمات حریم خصوصی ما کنترل کنید که چه کسانی بتوانند آخرین بازدید شما را ببینند. لطفا توجه کنید که نمی توانید آنلاین بودن خود را پنهان کنید.

اینکه چرا نمی‌توانید آخرین بازدید مخاطبی را ببینید، چند دلیل می‌تواند داشته باشد:

  • ممکن است تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی تنظیم کرده باشند که این اطلاعات را پنهان کند.
  • ممکن است شما تنظیمات حریم خصوصی را به نحوی تنظیم کرده باشید که آخرین بازدید را به اشتراک نگذارید. اگر شما آخرین بازدید خود را به اشتراک نگذارید، نمی‌توانید آخرین بازدید سایر مخاطبان را ببینید.
  • ممکن است مسدود شده باشید.

 

 

 

چگونگی سنجاق کردن چت و گفتگو

ویژگی سنجاق کردن گفتگو به شما امکان می‌دهد گفتگوی مشخصی را در بالای فهرست گفتگوهای خود سنجاق کنید.

 

سنجاق کردن چت و گفتگو

در iPhone: گفتگویی که می‌خواهید سنجاق کنید را به راست بکشید، سپس سنجاق کردن را بزنید.

در اندروید: گفتگویی که می‌خواهید سنجاق کنید را بزنید و نگه دارید، سپس سنجاق کردن گفتگو را بزنید.

 

برداشتن سنجاق از یک گفتگوی سنجاق شده

در iPhone: گفتگوی سنجاق شده را به راست بکشید و روی برداشتن سنجاق بزنید.

در اندروید: گفتگوی سنجاق شده را بزنید و نگه دارید ، سپس برداشتن سنجاق را بزنید.

 

 

 

ارتباط و گفتگو با کسب‌وکارها

برای دانستن اینکه حسابی شخصی است یا تجاری، می‌توانید به پروفایل مخاطب خود مراجعه کنید و نوع حساب کاربری را ببینید. اگر حساب تجاری باشد، می‌بینید که یکی از موارد زیر در پروفایل آنها آمده است:

  • حساب تجاری رسمی: واتساپ یک برند اصلی را صاحب این حساب می‌داند. «حساب تجاری رسمی» یک نشان تایید سبز رنگ در پروفایل در کنار عنوان رشته پیام دارد. حتی اگر کسب‌وکار در دفترچه تلفن شما نباشد، نام کسب‌وکار قابل مشاهده است.
  • حساب تجاری: کسب‌وکار با استفاده از یکی از ابزارهای واتساپ تجاری این حساب را ایجاد کرده است اما واتساپ هنوز اطمینان حاصل نکرده است که حساب اصلی یا غیراصلی است. حساب بطور پیش‌فرض به صورت «حساب تجاری» فهرست شده است.

نکته: اگر حسابی تجاری را دیدید که برچسب «تایید شده» یا «تصدیق شده» دارد، برای مشاهده جدیدترین انواع حساب‌های تجاری، لطفا برنامه را به‌روزسانی کنید.

همچنین ما ابزارهایی برای مدیریت تجربه کاریتان با حساب‌های تجاری تدارک دیده‌ایم. می‌توانید در هر زمان مستقیماً از داخل گفتگو، حساب‌های تجاری را مسدود کنید یا گزارش دهید (پیام را باز کنید > روی دکمه منو > گزارش یا مسدودی بزنید).

نکته: اطلاق عنوان «حساب تجاری رسمی» به یک حساب به این معنا نیست که کسب‌وکار مورد تایید و قبول واتساپ است.

 

 

 

چگونگی غیرفعال کردن اعلان‌های دریافتی از کسب‌وکارها

با دنبال کردن قدم‌های زیر می‌توانید دریافت پیام از مشاغل و کسب‌وکارها در واتساپ را متوقف کنید:

اندروید

  1. گفتگو با کسب‌وکار را باز کنید.
  2. گزینه‌های بیشتر  > مسدود کردن را بزنید.

‏iPhone

  1. گفتگو با کسب‌وکار را باز کنید.
  2. روی نام کسب‌وکار بزنید تا اطلاعات مخاطب را پیدا کنید.
  3. مسدود کردن کسب‌وکار را بزنید.

 

 

7) چگونگی استفاده از کلیک برای گفتگو

ویژگی کلیک برای گفتگوی واتساپ به شما امکان می‌دهد بدون ذخیره کردن شماره تلفن افراد در دفتر تلفن خود بتوانید با آنها گفتگو کنید. کافیست شماره تلفن آنها را بدانید و آنها حساب واتساپ فعال داشته باشند تا یک پیوند بسازید که به شما اجازه می‌دهد با آنها شروع به گفتگو کنید. با کلیک کردن روی لینک، گفتگو با آن شخص بطور خودکار باز خواهد شد. کلیک برای گفتگو هم روی گوشی و هم روی واتساپ وب کار می‌کند.

 

پیوند خود را بسازید

از این آدرس https://wa.me/<number>‎ استفاده کنید <number> که شماره تلفن در قالب بین‌المللی باشد. صفرهای ابتدای شماره، پرانتز یا خط تیره را هنگام افزودن شماره تلفن در قالب بین‌المللی حذف کنید.

 

چند نمونه:

استفاده کنید: https://wa.me/15551234567

استفاده نکنید: https://wa.me/+001-(555)1234567

 

پیوند خود را با پیام از پیش نوشته‌شده بسازید

پیام از پیش نوشته‌شده بطور خودکار در فیلد متنی گفتگو ظاهر خواهد شد. از https://wa.me/whatsappphonenumber/?text=urlencodedtext استفاده کنید که whatsappphonenumber شماره تلفن کامل در قالب بین‌المللی است و URL-encodedtext پیام از پیش نوشته‌شده با URL رمزگذاری شده است.

مثال: https://wa.me/15551234567?text=I'm%20interested%20in%20your%20car%20for%20sale

برای ایجاد پیوند فقط با پیام از پیش نوشته شده، از https://wa.me/?text=urlencodedtext استفاده کنید

مثال: https://wa.me/?text=I’m%20inquiring%20about%20the%20apartment%20listing`‎

پس از کلیک روی پیوند، فهرستی از مخاطبان که می توانید این پیام را به آنها بفرستید به شما نشان داده خواهد شد.

 

نظرات خود را درباره سوالات درباره چت و گفتگو در پیام رسان واتساپ را برایمان ارسال کنید