انشا درباره حیاط مدرسه با مقدمه و نتیجه گیری پایه هفتم

انشا درباره حیاط مدرسه با مقدمه و نتیجه گیری پایه هفتم

انشا درباره حیاط مدرسه با مقدمه و نتیجه گیری پایه هفتم

انشا درباره حیاط مدرسه درس یک صفحه بیست ۲۰ پایه هفتم

*******************

انشا درباره حیاط مدرسه – اول :

مقدمه : خاطرات و لحظات شیرین و خوب و بد ما در حیاط بزرگی است که در آن سالیان سال حضور داشتیم؛ جایی که اولین بار با لباس دانش آموزی در آن قدم گذاشته ایم و سال به سال با پیشرفت به مقاطع بالاتر ارتقا یافته ایم.

توصیف انشا : حیاط مدرسه خلوتگاه و ارامش دهنده و گاهی پراضطراب ترین لحظات دوران درس و مدرسه ی یک دانش اموز را تشکیل داده است.

زمانی که در حیاط مدرسه قدم زده،درس خوانده،بازی کرده،خندیده،گریه کرده و گاهی از شادی زیاد و اخذ نمرات خوب،بالا و پایین رفته و اشک شوق ریخته است.حیاط مدرسه ی ما جایی است پراز درختان سنوبر و کاج که زیر سایه ی ان می نشینیم.و با دوستانمان گل می گوییم و گل می شنویم.زمین فوتبالی دارد و با تیرک دروازه که همیشه عده ایی از بچه ها در حال بازی در انجا هستند و توپ راازاین سمت به ان سمت می برند و گاهی میخندند و گاهی دعوا می کنند.زمین والیبالی دارد با تور والیبال که همیشه تیم والیبال در حال تمرین هستند تا برای بازی های استانی امادگی لازم را داشته باشند.حیاط مدرسه ما پراز گل های نوشکفته ایی است که هر کدام عطر و بویه  خاصی دارند به اسم عطر نوجوانی!گل هایی  که روزی باز می شوند و هرکدام به سمت و سویی مختلف می روند تا اینده ساز این مملکت باشند.بله این گل ها همان دانش اموزانی هستند که هر ساله عده ایی با ان خداحافظی می کنند و عده ایی سلام!

نتیجه گیری : بیاییم همیشه از مدرسه و حیاط مدرسه خود مراقبت کنیم تا برای ایندگان نیز حیاط مدرسه پراز حال خوب و حس خوب تازگی را داشته باشند.

**************

انشا درباره حیاط مدرسه – دوم :

حیاط مدرسه مکانی که خاطرات بسیاری از دانش اموزان در ان رقم میخورده است گاه خاطرات خوب و گاه دعواهای سر بازی ها …

حیاط مدرسه محل بازی و بازیگوشی دانش اموزان است
که در ان فوتبال و والیبال و سایر ورزش هارا انجام میدهند
بچه ها زنگ تفریح خود را در حیاظ مدرسه میگذرانند و مشغول استراحت و بازیکوشی هستند
همچنین بچه ها در حیاط بازی های فوتبال بین مدرسه ای و مسابقات انجام میدهند
خاطره ای که از حیاط مدرسه به یاد دارم بر میگردد به دوران ابتدایی
که در حیاظ مسابقه دو میدانی برگزار کردند که مسیر ان دور تا دور مدرسه بود
و من در ان مسابقه دوم شدم
در حیاط مدرسه همچنین فوتبال نیز بازی میکردم و و بازی میکنم
همچنین در روز های که راهپیمایی بود همه در حیاط مدرسه ما جمع میشدند که بسیار بزرگ بود
حیاط مدرسه علاوه بر خاطه های خوشی که دارد خاطرات بدی نیز دارد
در حیاط و در بازی فوتبال چند باری افتاده ام و زخمی شده ام
ولی حیاط مدرسه با تمام اتفاقات خوب و بدش برای همه دانش اموزان و همه ی مردم سرشار از خاطرات خوب و خوشی های تکرار نشدنی است

*************

انشا درباره حیاط مدرسه – سوم :

مدرسه ما حیاط بزرگی دارد. در زنگ های ورزش بیشترین لذت را با بازی در حیاط مدرسه می بریم. از فوتبال و والیبال و بدمینتون گرفته تا وسطی و گرگم به هوا بازی کردن! آن روز در زنگ ورزش، مسابقه دو داشتیم از این سر حیاط مدرسه تا آن سر حیاط . معلم ورزش تا سوت را به صدا درآورد با آخرین سرعت شروع به دویدن کردیم. حیاط مدرسه مان آنقدر بزرگ بود که همگی بدون برخورد به بکدیگر می دویدیم.

آن روز مسابقه را نبردم ولی آن قدر انرژی داشتم و شاد بودم که حد نداشت! زنگ ورزش با تمام خوشی هایش تمام شد و زنگ تفریح به صدا درآمد. زنگ تفریح برای ما دست کمی از زنگ ورزش نداشت! ما تمام تفریحاتمان را در زنگ تفریح در حیاط انجام می دهیم.

نظافت حیاط مدرسه به عهده همه ما دانش آموزان مدرسه است. تمام حواسمان جمع هست تا مبادا حیاط مدرسه چهره ای آشفته و ناپاک به خود بگیرد. البته گاهی بعضی ها خواسته یا ناخواسته زمین مدرسه را پر از زباله می کنند و نظافت را رعایت نمی کنند.

در گوشه ای از حیاط مدرسه مان بوفه ای وجود دارد که خوراکی هایمان را از آنجا می خریم. گاهی آنقدر شلوغ می شود که زنگ می خورد و بدون خوردن چیزی راهی کلاس درس می شویم! البته آب سرد کن حیاط هم در اوایل پاییز و بعد از بهار آنقدر شلوغ میشود که به سختی می توانیم آب خنک بنوشیم! البته اگر خودمان آب خنک و لقمه از خانه به مدرسه ببریم مشکل بوفه و آب سردکن هم حل می شود!!

خلاصه حیاط مدرسه ما با دیوارهای رنگی و نقاشی شده اش آن قدر برایمان جذاب است که گاهی دلمان نمی خواهد به کلاس برویم و مجبور می شویم با سوت های تذکرآمیز ناظم به اجبار راهی کلاس شویم. حیاط مدرسه قلب مدرسه است

************

انشا درباره حیاط مدرسه – چهارم :

حیاط مدرسه یکی از خاطرات زیبای دوران مدرسه می باشد یادآور روز اولی که وارد آن می شویم و هیچگونه دوستی نداریم و منتظر می مانیم تا کسی برای دوست شدن به سمت ما بیاید و یا اینکه بازی ها و شاید های زنگ های تفریح را برای ما یاداور می شود همه این ها را می توان به عنوان یک انشا ززیبا به تحریر دراورد.

انشا درباره حیاط مدرسه ، انشا با موضوع حیاط مدرسه
مقدمه :
همه ی افریده های خداوند پرتویی از نور خداوندی هستند که با این که به چشم دیده نمی شوند ام در حقیقت می توان اثار وجودی او را در تمام افریده هایش دید.

بند اول :
حیاط مدرسه ی من بسیار بزرگ است من خیلی حییاط مدرسه ام را دوست دارم زیرا حیاط مدرسه ام سرشار از درخت های بزرگ و کوچک تا نهال های کوچکی که کاشته شده و گل هایی به رنگ بنفش وجود دارد. که روی بعضی از گل های زیبا تعدادی پروانه نشسته است

بند دوم :
آبخوری های مدرسه ام در مکان های مختلفی واقع شده اند یک جا در کنار بوفه و یک جای دیگر در کنار تور  والیبال است. در هر زمان که من اب میخورم یادیگران را میبینم که در حال اب خوردن هستند به یاد امام حسین فرزندانش و یاران ااو می افتم و همیشه هر کس را که میبینم که قصد اب خوردن را دارد ویا در حال آب خوردن است به او توصییه میکنم که این جمله را بگوید: سلام بر حسین شهید  و لعنت بر

بند سوم :
بازی و سر گرمی دانش اموزان در زنگ تفریح وجود دارد دانش اموزان می توانند در هنگام زنگ تفریح در حیاط مدرسه بدون آن که به گل و درختان اسیبی برسانند بازی و سر گرمی داشته باشند.

************

انشا درباره حیاط مدرسه – پنجم :

در زندگی ما ادم ها , مکان هایی بسیار جذابی هستند که هیچوقت از خاطرات ما فراموش نمی شوند وتا ابد با یاد وخاطره آن حس خوب وحال خوبی به ما دست می دهد مانند حیاط مدرسه.

حیاط مدرسه مکانی است که ما دران بازی کردیم, درس خواندیم , افتادیم , نشستیم , گریه کردیم , خندیدیم , دوست های جدید پیدا کردیم , گاهی قهر کردیم و گاهی دعوا کردیم .

حیاط مدرسه مانند خود مدرسه شامل خانه دوم ما است که اتفاق های شیرین و تلخ زیادی را در ان تجربه کردیم . حیاط مدرسه ما مانند همه مدرسه ها دارای شیر اب خوری و زمین فوتبال و والیبال است و درختچه ها و درخت های زیبایی دارد که ما همراه با دوستان مان همیشه در زیر سایه های ان دور هم می نشینیم و لحظات زیبای کودکی و نوجوانی و جوانی خود را رقم می زنیم .

روز اول مدرسه را هیچکس فراموش نمی کند. لحظه اول با وارد شدن به مدرسه اولین منظره قابل روئیت حیاط مدرسه است که با دیدن ان منظره زیبا شوق و ذوق امدن مدرسه بیشترمی شود تا همراه با دوستان جدید در حیاط مدرسه بازی های جدیدی را نیز تجربه کنیم.

نتیجه می گیریم که همیشه از حیاط مدرسه خود و از منظره و وسایل تفریحی ان مراقبت کنیم تا برای دانش اموزان جدیدی که وارد مدرسه می شوند نیز خاطرات شیرینی مانند خاطرات ما ثبت و در یادها همیشگی شود.

************